fbpx

מדריך: איך כותבים מודעת דרושים שעובדת?

בתור מעסיקים שמחפשים עובדים, תמיד עולה השאלה — איך כותבים מודעת דרושים מוצלחת?

כתיבת מודעת דרושים בצורה הנכונה יכוליםה להיות מאתגרת. מצד אחד, אתם רוצים לוודא שאתם כותבים במודעה את כל המידע הרלוונטי כדי שמועמדים מתאימים יפנו אליכם. מצד שני, אם המודעה תהיה ארוכה או מסובכת מדי, אתם לוקחים סיכון שעובד פוטנציאלי לא יקרא אותה. יש גם שיקולים נוספים כמו באיזו שפה להשתמש, מה לכתוב ועל מה אפשר לוותר, ועוד תהיות חשובות. אז איך כדאי לנסח מודעת דרושים שעובדת?

 

טיפים מהירים לכתיבת מודעת דרושים מוצלחת:

  • אם זו עבודה פשוטה – כתבו בקצרה ותגיעו ישר לעניין
  • השתמשו בשפה שתמשוך את המועמדים שאתם באמת רוצים
  • היו ספציפיים והוסיפו תיאור ברור של הדרישות והחובות של המשרה
  • הדגישו תועלות מיוחדות שיש לתפקיד או לחברה
  • סיימו בקריאה לפעולה

 

מודעת דרושים צריכה להיות ברורה ותמציתית

מודעת דרושים צריכה להיות ברורה, מובנת ומדויקת. מודעות מסורבלות וארוכות יגרמו לאנשים המחפשים עבודה לתסכול ובלבול, והם ידלגו על המודעה שלכם. אף אחד לא מעוניין להשקיע שעות בסריקה של מאות שורות טקסט רק כדי להבין מה בעצם אתם מחפשים. הקלו על מועמדים פוטנציאליים להבין אם הם מתאימים למשרה המדוברת באמצעות כתיבה תמציתית וקולחת, הממחישה בבירור מי אתם, מה התפקיד ומה הוא כולל, מה הדרישות, למה כדאי להגיש מועמדות ואיך ניתן ליצור איתכם קשר.

זה לא רק יגרום לכך שתקבלו פניות — גם הפניות עצמן יהיו רלוונטיות יותר כי המועמדים יידעו מראש את הפרטים הנחוצים, וימנעו מכם לבזבז זמן בשיחה עם מועמדים שאחר כך יתבררו שהם לא מתאימים. 

 

השתמשו בשפה שתמשוך את המועמדים הטובים ביותר עבורכם

כשאתם כותבים את המודעה, כדאי לנסח אותה בצורה שתפגע בול אצל קהל היעד הרצוי שלכם, אצל האנשים שאתם באמת רוצים. נסו לחשוב על המילים בהן הם משתמשים ושלבו אותן במודעה בהתאם לתרבות של הארגון שלכם. אתם רוצים לכתוב בשפה שתמצא חן בעיני מועמדים עם הכישורים שאתם רוצים, ותאפשר להם לדמיין את עצמם כחלק מהצוות שלכם. זה יהפוך את מודעת הדרושים שלכם למושכת יותר ותעזור להבדיל אותה ממודעות של מעסיקים אחרים.

 

 

כתבו את המודעה במספר שפות כמו ערבית, רוסית ואנגלית

כדאי להקדיש את הזמן והמשאבים ולנסח את המודעה במספר שפות. הסיבה היא שבישראל יש מיליוני בני אדם ששפת האם שלהם היא ערבית או רוסית, בנוסף לקהילה גדולה שקוראת באנגלית. הוספת שפות נוספות למודעה או כתיבה של כמה מודעות בשפות שונות זו דרך יעילה להנגיש את המודעה ליותר אנשים ולהגדיל את הסיכויים שתקבלו מגוון רחב יותר של פניות. אתם מעניקים גישה לעובדים שמעסיקים אחרים לא מתייחסים אליהם ולא פונים אליהם.

בדרך הזו, לא תפספסו אנשים שרוצים לעבוד אצלכם אבל לא יודעים שאתם מחפשים אותם, רק בגלל שהם לא דוברים עברית. כתיבת מודעת דרושים במספר שפות יכולה להיות גם לסמן את המחויבות של החברה שלכם לגיוון של צוות העובדים והכלה של תרבויות ושפות שונות.

מודעת דרושים

שימו דגש על הכישורים החשובים ביותר לתפקיד

כשמדובר בכתיבת מודעת דרושים בולטת, אחד המרכיבים החשובים ביותר הוא תמיד לזכור להדגיש אילו כישורים אתם מצפים שיהיו למועמדים. ציינו בבירור את הכישורים הנדרשים, בין אם מדובר בהשכלה, ניסיון, תעודות או הסמכות.

זה עוזר למועמדים הפוטנציאליים להחליט אם העבודה מתאימה להם וזה גם עוזר לכם. הכישורים החשובים ביותר יוצרים סינון עבור מי שלא מתאים ומאפשרים לכם לא לבזבז זמן יקר על אנשים שבעצם לא מתאימים לתפקיד.

שימו לב: הימנעו ככל האפשר מלהוסיף תכונות שהן לא בגדר חובה, ובייחוד דרישות כמו אסרטיביות או “ראש גדול” – בהן המועמד נדרש להעיד על תכונות אישיותיות של עצמו.
צרו רשימה קצרה וממוקדת של עיקרי הכישורים הנדרשים לתפקיד.

 

הבהירו שאפשר לפנות אליכם לשאלות ובירורים

אחת העצות הטובות ביותר בכתיבת מודעת דרושים מוצלחת שתביא איתה פניות ממועמדים היא להגיד למועמדים שזה בסדר אם יש להם שאלות, ואתם מוכנים לענות עליהן. כשאתם מיידעים את המועמד או המועמדת הפוטנציאלים שהם  יכולים ליצור איתכם קשר אם יש לו חששות, או אם הם רוצים לברר לגבי מידע נוסף, הם יתרשמו מכך שאתם חברה איכותית שיודעת להקשיב. לפעמים, זה יכול להיות בדיוק מה שצריך כדי לגרום לאדם שהתלבט, לפנות אליכם. הוסיפו בסוף המודעה משפט קצר שאומר שאתם שמחים לענות על כל שאלה ולתת פרטים והבהרות נוספות במידת הצורך.

 

חשוב להדגיש תועלות מיוחדות שיש לתפקיד או לחברה

כשאתם חושבים על ניסוח מודעת דרושים לעסק או לארגון שלכם, חשוב לוודא שאתם מציינים תועלות ייחודיות שיש בתפקיד או במקום העבודה. זה יכול להיות שכר תחרותי, סביבת עבודה מרגשת, תרבות ארגונית נהדרת, משמרות גמישות, עבודה מהבית, אפשרויות קידום ועוד.

הדגשת היתרונות של החברה שלכם או של התפקיד יגרמו למודעת הדרושים שלכם לבלוט ולמשוך את המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד במהירות וביעילות. 

 

השתמשו במילות מפתח רלוונטיות כדי שהמודעה שלכם תופיע בחיפושים

אם אתם מפרסמים את המודעה באינטרנט ורוצים שהמודעה תקבל חשיפות ולחיצות, כדאי לשזור בה מילות מפתח שאנשים נוטים לחפש. ככה אתם מקלים על המועמדים למצוא את המודעה שלכם ומגדילים את הסיכוי שהיא תופיע למועמדים המחפשים עבודה בתחום.

התמקדו במילים או בביטויים רלוונטיים, כאלה שאנשים באמת מחפשים ותופסים את תשומת הלב. עם כמה מילות מפתח שנבחרו בקפידה, אתם תגבירו את הנראות ותמשכו מועמדים נוספים.

 

לא לשכוח להוסיף קריאה לפעולה, כמו “פנו אלינו עוד היום כדי להתחיל”

אחד הטיפים הפשוטים אך היעילים ביותר שתוכלו להשתמש בהם כדי לשפר באופן דרמטי את ביצועי מודעת הדרושים שלכם הוא להוסיף קריאה לפעולה. אתם יכולים להשתמש במשהו כמו “צרו קשר עוד היום כדי להתחיל”, או “הגישו מועמדות עכשיו” — ביטויים המזכירים למחפשי עבודה פוטנציאליים לעשות את הצעד הבא ולהגיש מועמדות. כשאתם מנסחים את הקריאה לפעולה, ודאו שהיא תואמת את הטון והמסר הכללי של המודעה. אם למשל אתם מחפשים איש מכירות, נסו משהו כמו “צרו איתנו קשר עכשיו כדי להתחיל לסגור עסקאות”.

שימוש בקריאה פשוטה (אך עוצמתיות) לפעולה יכול לעזור מאוד בקבלת פניות, וזה יכול גם להיות ההבדל בין משיכת עובד אידיאלי לבין החמצה של הזדמנות מצוינת.

 

לחשיפה מקסימלית, פרסמו את מודעת הדרושים שלכם במספר לוחות דרושים ואתרי אינטרנט. וכמובן, רשתות חברתיות!

החלטתם לפרסם מודעה באתר אינטרנט למחפשי עבודה? אל תגבילו את עצמכם ללוח דרושים אחד. הקפידו למקסם את החשיפה שלכם על ידי פרסום כל המשרות הפתוחות בחברה שלכם, במספר לוחות דרושים ואתרי אינטרנט. כך תהיו בטוחים שתמשכו עוד אנשים ותגדילו את מאגר המועמדים הפוטנציאליים לארגון או לחברה שלכם.

פרסום המשרה המבוקשת במספר מקומות מקל על מי שמעוניין לעבוד אצלכם אבל נחשף רק לאתר או לוח דרושים אחד וספציפי, ובכך מגדיל את הסיכוי למצוא עובד מתאים שיצטרף לצוות שלכם. חשיפה רחבה במיוחד תוכלו להשיג באמצעות פרסומי המשרות ברשתות החברתיות בקבוצות יעודיות.

 

מעוף עוזרים לכם להשיג עובדים טובים

אם תיישמו אפילו חלק מהעצות הפשוטות שלנו במודעות הדרושים שלכם, זה יכול לעשות הבדל גדול במספר הפניות ובאיכות המועמדים שיפנו אליכם. נכון שכתיבת מודעת דרושים טובה לוקחת קצת זמן ומאמץ, אבל כשאתם מוצאים את המועמד המושלם, זה לגמרי שווה את זה.

אם אתם צריכים עזרה בגיוס עובדים, אנחנו במעוף נשמח לעזור לכם. אנחנו חברת השמה וכוח אדם המתמחה בהתאמה בין עובדים מוכשרים לבין חברות וארגונים ממש כמו שלכם.

השאירו לנו פרטים או התקשרו עוד היום ואנחנו נדאג למצוא לכם את העובדים שאתם צריכים.

 

מודעת דרושים

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)