fbpx

המדריך לפרסום מודעת דרושים: כיצד לכתוב מודעת דרושים אפקטיבית ואטרקטיבית

תהליך גיוס יעיל ואפקטיבי מתחיל בפרסום מודעת דרושים מדויקת המתאימה לפלטפורמה בה היא מופיעה וקולעת לקהל היעד שאתם מחפשים. כאשר מדפדפים באתרי חיפוש ולוחות דרושים, ניתן לראות שוב ושוב טעויות עליהם חוזרים המגייסים.

ממה חשוב להימנע בעת כתיבת מודעת דרושים? ואיך עושים את זה כמו שצריך? לפניכם מספר דוגמאות מובילות לטעויות נפוצות:
1. קופי – פייסט: (העתק-הדבק)
פעמים רבות בלוחות וקבוצות של פרסום משרות, אנחנו ניתקל במודעות שנראות כמו העתק-הדבק של אותה מודעה ומשרה. מגייסים שמחפשים “נינג’ות”, “אנשים שרעבים לתפקיד” ותיאורים שונים ומשונים שמשתנים לפי טרנדים בתחום ומרחיקים מחפשי עבודה פוטנציאליים.
2. תיאורים לא ברורים:
מגייסים מעניקים תיאורים מעורפלים כמו “ארגון מוביל בתחום” או “תנאים למתאימים”, תיאורים שגורמים לאנשים לדלג על המשרה ולא להבין לעומק אם הם בכלל מתאימים לארגון או מעוניינים במשרה.
3. חזרתיות פושעת:
חזרה של מפרסמים על אותו מושג שאחרים משתמשים בו, גורמת לתופעה של “עיוורון” והתעלמות מצד מחפשי העבודה. הם לא מזהים ייחוד במשרה ולכן לא יתעכבו עליה, לא יגישו קורות חיים ובהתאם, ידלגו למודעת הדרושים הבאה.

אז מה כן עושים? יצרנו מדריך זריז לפרסום משרה באופן שתגדיל את האינטראקציה עם המודעות שלכם ותוביל אתכם למספר מועמדים גבוה יותר, מתאים יותר ואיכותי יותר, בקלות. לגזור ולשמור!
1. כוונו למטרה: דייקו בתיאור המשרה ופרטו ככל הניתן כדי לאתר מועמדים רלוונטיים – במחקרים שונים, הוכח שאנשים נוטים להגיש מועמדות למשרות כאשר הם מרגישים שיש להם מספר רב של נקודות משיקות בתיאור המשרה, במיוחד בקרב נשים. ככל שתדייקו בתיאור, תפרטו את שנות הלימוד או התואר הנדרש, תספרו על הניסיון שאתם מחפשים ואפילו תתארו תכונות אופי שאתם מחפשים במועמד, תגדילו את הסיכוי לקבל הצעות רלוונטיות ותחסכו לעצמכם זמן יקר במיון וסינון מועמדים לא רלוונטיים.

2. העניקו נימה אישית בעת פרסום מודעת דרושים:
כדי למשוך אדם להתקבל לחברה שלכם, ספרו מעט על הנקודות המאפיינות את הארגון. מה למשל?
● האם לארגון יש סניפים בינלאומיים או שהמשרה כוללת התעסקות עם שוק גלובלי?
● האם אתם חלק מחברה משפחתית והחברה מאופיינת באווירה חמה וקרובה?
● האם יש לכם הישגים שהתקבלו לאחרונה כמו הנפקה לבורסה או זכייה בפרסים על חדשנות או יעילות?
בשוק התחרותי של היום, חשוב לשמור על אטרקטיביות ולבלוט מעל ארגונים אחרים כבר ברמת המודעה הראשונית.

3. אל תחששו לפרט ולכתוב מודעה ארוכה, זה יעבוד רק לטובתכם:
מגייסים רבים חוששים “לשעמם” את מחפשי העבודה עם מודעה ארוכה אבל ההיפך הוא הנכון. מחפשי העבודה רוצים לדעת בעת קריאת מודעת דרושים האם משתלם להם להשקיע את הזמן ולשלוח קורות חיים ומכתב למשרה המתוארת.
בואו נאמר שאתם מחפשים ארט דירקטורית חדשה למחלקת השיווק. נסו לחשוב על האדם שעומד מולכם ותוהה האם הוא מתאים לתפקיד, מעבר רק לניסיון התעסוקתי שלו ופרטו עבורו ככל האפשר:
מנו את שעות העבודה, את מיקום העבודה, ספרו האם יש גישה נוחה לתחבורה ציבורית, מה כוללות הסמכויות של המשרה, האם התפקיד כולל ניהול צוות או עבודה קריאטיבית בלבד, האם יש עוד ארט דירקטורים במחלקה או שמגייסים לתפקיד בודד, האם אחריות התפקיד כולל חדשנות וקביעת סדר יום או עבודה ביצועיסיטית בלבד, האם יש צורך בנסיעות לחו”ל ועוד ועוד. כל המרבה הרי זה משובח, עם הפירוט, אתם כבר מייצרים בקלות סינון ראשוני ויעיל.

4. הבליטו במודעה את הצעת הערך למועמד:
לכל משרה יש דרישות, את זה כולם יודעים. אבל חשוב לציין גם מה היתרונות בתפקיד, למה למועמד כדאי להגיש מועמדות דווקא למשרה/לארגון שלכם – הקפידו לפתוח את תיאור המודעה ביתרונות התפקיד, בערך המוצע למועמד ובהזדמנות שמחכה לו אם ייכנס לעבוד אצלכם בארגון. כך גם תייצרו בידול מכל יתר המודעות שנראות אותו דבר – תיאור התפקיד + דרישות.

5. המנעו מתיאורים כלליים מדי, מעורפלים או גנרים:
מנהל שיווק בחברה טכנולוגית ומנהלת שיווק בחברת בנייה למשל, הם שני טייטלים שנשמעים דומים אך הם שונים לחלוטין, טייטלים שדורשים סט שונה לגמרי של כישורים. כדי לממש את הפוטנציאל של המודעה שלכם, פרטו ותארו את אופי התפקיד ואופי החברה מבחינת תחום וענף וכך תוכלו לקבל פניות מדויקות יותר.

6. הגהה ובקרת איכות:
נסו להמנע מפרסום משרה מבלי שעוד אדם יעבור על נוסח המשרה ויקרא אותה. מעבר להגהה בסיסית וטעויות שמישהו אחר עלול לשים לב אליהם מבחוץ, לפעמים נוסח מסוים שיעבור אצלכם “חלק” יצרום לאדם אחר ולכן כדאי לתת לעוד מישהו לקרוא את המודעה ובעת הצורך להצביע על נתון בעייתי זה או אחר.

7. חוק שיוויון הזדמנויות:
שימו לב שאתם פונים לכלל האוכלוסייה מבחינת מגדר ורקע תרבותי בעת הכתיבה ולא מעידים בכתוב על איזו אפלייה חלילה או מניעה לקבלת המשרה. זו לא המלצה, אלא דרישה לפרסום המשרה משום שאי התייחסות לכך עלולה להוות עילה לתביעה. לפי לשון החוק, כל רמיזה לאפלייה על רקע מגדר, מוגבלות גופנית, מצב משפחתי, העדפה מינית, סטטוס הריון, גיל, הורות או אל-הורות, גזע, לאום, שייכות דתית, שייכות פוליטית ואפילו שירות מילואים עלול להוות עילה לתביעה.

8. התאימו בין הפלטפורמה למודעה:
לכל פלטפורמה יש את הכוח שלה – לוח מודעות דרושים לרוב ידרוש פרסום משרה בלשון מקצועית ויבשה יותר מאשר פרסום משרה ברשת החברתית אינסטגרם, בה ניתן להשתמש בשפה קלילה ואפילו הומוריסטית לפעמים. שימו לב לפרסם בצורה נכונה וכך לקלוע לקהל היעד שלכם.

9. הקפידו על כתיבה שיווקית ואטרקטיבית:
מעבר להקפדה על ניסוח נעים וזורם למודעה, הדגישו את התכונות החיוביות של הארגון או החברה – המודעה היא הזדמנות עבורכם לשווק את עצמכם למועמד!
אם יש בידכם אפשרות למתג את המודעה ולהוסיף לוגו או תמונה אטרקטיבית של המשרדים או תמונה מיום הכיף האחרון שלכם, אל תוותרו על ההזדמנות. בימינו, תרבות ארגונית מרשימה מושכת עובדים אפילו יותר מתנאי שכר נוחים. המודעה שלכם צריכה לייצר עניין ולמשוך מועמדים איכותיים שרגילים לתנאים טובים וחברות שמשקיעות בהם. אם כתיבה היא לא הצד החזק שלכם, אל תהססו להיעזר בכותב תוכן או קולגה מיומנת כדי לכתוב מודעת דרושים מנצחת, הרווח כולו שלכם!

 

בהצלחה!

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)