fbpx

מגייסים עובדים? הנה 7 שאלות שעליכם לשאול את המועמד בראיון עבודה

מחפשים מועמד אידיאלי למשרה פתוחה? כמעסיקים, באחריותכם לוודא שאתם מקבלים את ההתאמה הנכונה ואת הבחירה הטובה ביותר עבור המשרה מבין כל המועמדים. כדי לעזור לכם במשימה, הנה שבע שאלות שאנו ממליצים לשאול בראיון עבודה. התשובות לשאלות הללו יספקו לכם תובנה רבה יותר לגבי היכולות והכישורים של המועמדים שלפניכם. השאלות מעוצבות בקפידה ומאפשרות לכם לחלץ תשובות משמעותיות ממועמדים פוטנציאליים.

*השאלות מנוסחות בלשון זכר אך מיועדות  לגברים ולנשים כאחד. 

“מה גרם לך להתעניין בהזדמנות העבודה הזו? מדוע אתה רוצה לעבוד דווקא אצלנו”

שאלה זו מאפשרת לכם לאמוד את רמת העניין, ההתלהבות והמוטיבציה של המועמד לאיוש המשרה. שאלה זו תספק עבורכם תובנה מדוע המועמד מעוניין ספציפית בתפקיד זה על פני הזדמנויות אחרות הזמינות לו בחוץ. בנוסף, תשובה לשאלה זו תעניק לכם לכם הזדמנות להעריך מה מחפש המועמד במשרה, מה מושך אותו ועוד… תשובה המשקפת ידע על הארגון שלכם והתלהבות אמיתית לקראת עבודה עם הצוות שלכם היא אינדיקציה מצוינת להצלחה אפשרית של העובד בארגון.

 

שאלה זו מציעה גם הזדמנות להעריך את ההבנה של המועמד לגבי העסק שלכם, ואת הידע שלו סביבו. אתם יכולים ללמוד מה הניע אותו להגיש מועמדות לתפקיד הספציפי הזה, ואם היו להם התלבטויות. זה יכול להוות אינדיקציה מצוינת לשאלה האם האדם באמת מושקע בתפקיד והאם ביכולתו לתרום תרומה חיובית לארגון. זה גם מאפשר לכם לוודא את רמת המעורבות של המועמד עם המשימה והערכים של החברה שלכם. תשובה טובה תראה שהמועמד הכיר את הארגון שלכם, ביצע מחקר על מטרות הארגון ונלהב לתרום להשגתן.

“אילו כישורים וניסיון ספציפיים ובעלי ערך הבאת איתך לתפקיד הקודם שלך?” “

כאשר מעריכים מועמד פוטנציאלי לעבודה, חשוב לדעת אילו כישורים וניסיון הוא יכול להביא איתו לתפקיד. שאילת שאלה זו מאפשרת למעסיקים לקבל תובנה לגבי מידת ההתאמה של האדם לתפקיד הנתון, תוך ציור תמונה ברורה של תכונות המועמד שיכולות להוסיף ערך לתפקיד. זה כולל גם את היכולות הטכניות שלו, וגם את הכישורים הבין אישיים שהוא עשוי להחזיק בהם. בתשובת המועמד, תנו דגש חשוב על האם ידע להתייחס לכישורים הרלוונטים לתפקיד אליו אתם ממיינים.  תוכלו להבין פחות או יותר האם המועמד מודע ליכולותיו, האם הוא מתפאר בהם או מצטנע בהם, האם הוא מבין לעומק מה דורש התפקיד וכיצד יוכל להצטיין בו ועוד… ידיעת מידע זה עשויה לעזור לזהות את המועמד המתאים ביותר ולהגדיל את הסיכויים להתקבל לעבודה. 

בקשו מהמועמד לתאר בעיה קשה איתה התמודד, או אתגר שהוא נאלץ להתגבר עליו במקום העבודה הקודם שלו 

כמעסיק פוטנציאלי, חשוב להבין כיצד התמודד המועמד עם בעיות קשות במהלך הקריירה המקצועית שלו. הידיעה כי המועמד יודע להתגבר על משברים, לפתור בעיות ולמצוא פתרונות יכולה לספק מידע על מסוגלותו של המועמד, על עצמאותו ועל יחסו לקושי באופן כללי. 

“כיצד אתה מתמודד עם משוב מעמיתים, הנהלה או לקוחות? האם תוכל לתת דוגמא?”

שאלו את המועמד כיצד הוא מתמודד עם משוב – זוהי שאלה מהותית כאשר שוקלים מועמד חדש לעבודה. בעולם העבודה של היום, רוב האנשים ימצאו את עצמם בתפקידים שבהם הם צריכים להיות מסוגלים לקבל ביקורת ממקורות שונים; עמיתים, מנהלים, לקוחות וכו’. עובד מצליח צריך להיות בעל ההבנה כי משוב הוא חיוני לצמיחה אישית. עליהם לדעת לקבל משוב, הערות וביקורת, ולהשתמש בהם כדי להתאים את היכולות, הלך הרוח או ההתנהגות שלהם כך שיתאימו טוב יותר לתפקיד, לחברה או לארגון. 

 

בקשו מהמועמד לספר על מקרה בו נאלץ להתמודד עם משוב מעמיתים, הנהלה או לקוחות במסגרת עבודתו הקודמת. כיצד הוא הגיב למשוב? האם הוא העניק לו תשומת לב? האם ידע להתמודד איתו באופן מקצועי? משוב עשוי להיות חיובי או שלילי, כאשר כל אחד מהם יכול לעזור לעצב את העובד ולהפוך אותו לעובד טוב יותר. היכולת לא רק לקבל משוב וביקורת מהסביבה, אלא גם ליישם באופן פעיל את העצות שניתנו בפועל היא מה שבאמת מבדיל בין עובדים מעולים לשאר העובדים.

“האם אתה מסוגל לתעדף משימות תחת לחץ? תן דוגמא מעברך המקצועי”

כאשר מראיינים מועמד פוטנציאלי, חשוב לשאול שאלות שיעזרו לכם להעריך את יכולת ניהול הזמן שלו ואת יכולתו לתעדף משימות תחת לחץ וכאשר יש הרבה עבודה. בקשו מהמועמד לתת לכם לפחות דוגמא אחת מעברו המקצועי בו נאלץ לעבוד תחת לחץ – כיצד הוא התמודד? האם הצליח לתעדף את משימותיו באופן הגיוני? האם ויתר על חלק מהמשימות כדי לבצע אחרות? האם ידע להעריך את יכולותיו כראוי תחת לחץ? האם המועמד ידע לבקש סיוע? בסופו של דבר, השאלה הזו אמורה לתת לכם מושג האם סדר העדיפויות של המועמד עומד בקנה אחד עם ההלך המקצועי של העסק שלכם. 

 

תשובה טובה לשאלה זו היא כזו שתעניק לכם ביטחון במועמד בכל הנוגע לריבוי משימות. תשובתו אמורה להשאיר אתכם בטוחים שהם ישתמשו באסטרטגיות הטובות ביותר על מנת להשלים פרויקטים בזמן ועדיין לספק עבודה באיכות גבוהה. הידיעה כיצד המומעדים מארגנים, מתעדפים ומנהלים את המחויבויות שלהם תחת לחץ יכולה לספק תובנה לגבי מערך הכישורים שלהם, כמו גם לגבי סגנון העבודה שלהם, דבר שיכול להיות בעל ערך רב בבחירת מועמד מוסמך לעבודה.

 

שאלות לראיון עבודה

 

“באילו אסטרטגיות  נהגת להשתמש כדי להישאר מאורגן ופרודוקטיבי?”

שמירה על סדר ופרודוקטיביות היא מרכיב מפתח להצלחה, לכן חשוב לוודא כי העובד יודע להישאר מאורגן ופרודקטיבי גם תחת לחץ או ריבוי משימות. כאשר אתם מראיינים מועמד שאלו אותו את השאלה הזו וחכו לתשובתו. בקשו מהמועמד לספר על מקרה אחד לפחות בו נאלץ להשתמש בטקטיקות כאלה ואחרות על מנת להישאר מאורגן ולעבוד באופן יעיל, גם בזמן לחץ או עומס מקצועי. 

 

המטרה היא לחפש אצל המועמד איזושהי מיומנות לארגון מחשבותיו – זה יכול לנוע ממשהו פשוט כמו כתיבת מטלות / נושאים על פנקס רשימות, ועד שימוש ביישומים שונים לניהול פרויקטים; על ידי בירור לגבי שיטות המועמדים שלהם לארגן את משימותיהם, נוכל לוודא כי ביכולתם להישאר פרודקטיביים גם תחת לחץ, עומס, ועבודה על מספר משימות במקביל.

 

“איך התמודדת עם מצבים בהם לא הסכמת עם המנהל שלך? תן לפחות דוגמא אחת לקונפליקט שיישבתם ביניכם וכיצד”

חשוב לשאול על מערכת היחסים של מועמד עם הבוס הקודם שלו בעת ראיון עבודה. זה יכול לתת לכם תובנה חשובה לגבי האופן שבו המועמד פועל במקום העבודה, כיצד הוא מתמודד עם סמכות,  כישורי התקשורת והיחסים שלו עם ממונים עליו וכמו גם כל קונפליקטים פוטנציאליים או דינמיקה אחרת שאולי הייתה קיימת בינו לבין המעסיק הקודם שלו. שאלות לגבי מערכות היחסים של המועמד עם מעסיקים לשעבר צריכות לחשוף אם הייתה לו חוויה חיובית או שלילית עם המעסיק הקודם שלו, מה שיכול לעזור לכם לקבוע אם המועמד מתאים לארגון שלכם. 

 

בנוסף, שאילת שאלה זו מאפשרת לך להבין עד כמה הם ניהלו מצבים קשים וטיפלו בפתרון קונפליקטים. אם המועמד מדבר בצורה חיובית על הבוס הקודם שלו, זה יכול להעיד על נאמנות למקום העבודה, וכמו כן על מערכת יחסי עבודה מוצלחת. עם זאת, אם הם מדברים בצורה שלילית, אולי כדאי לשקול מה גרם לאותה התמוטטות במערכות היחסים – משהו שעלול לעלות שוב במקום העבודה שלכם במידה ולא ייבדק.

 

לסיכום, כאשר אנחנו מראיינים מישהו להזדמנות עבודה, חשוב לשאול את השאלות הנכונות כדי שנוכל לאמוד את ההתאמה והכישרון שלו לחברה ולתפקיד.. חשוב ביותר לקבל מושג לגבי כיצד המועמד יתמודד מול משוב מלקוחות, עמיתים והנהלה, כיצד יתעדף משימות כדי לעמוד בזמנים, והאם יצליח להישאר מאורגן ופרודוקטיבי תחת לחץ. הבנת מערך הכישורים של המועמד, כמו גם העניין שלו בתפקיד – הם כולם גורמים שאסור להתעלם מהם בעת ראיון עבודה. ראיון עבודה עם שאלות נכונות יעזור לגייס עובדים נכונים, ובהתאם – לבנות צוותים יעילים יותר עם נקודות מבט מגוונות ורחבות טווח שנועדו בסופו של דבר להועיל להצלחת הארגון.

שאלות לראיון עבודה
שאלות לראיון עבודה
תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)