fbpx

דרושים ללא ניסיון: למצוא עבודה שווה גם כשאין ניסיון

מציאת עבודה ללא ניסיון יכולה להיתפס כמו משימה בלתי אפשרית.

רוב המעסיקים מחפשים מועמדים עם עבר  במקצוע או בתחום הרלוונטי. ברוב המודעות אנחנו לא נראה כותרת שמבשרת “דרושים ללא ניסיון“, מה שמותיר את אלה שאין להם ניסיון עם תחושת ייאוש והרגשה שהם תקועים במקום.

אבל בוודאי תשמחו לשמוע שכן קיימות כמה אסטרטגיות שיכולות לעזור להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם במציאת עבודה, גם אם אין לכם ניסיון.

נכון, זה דורש מכם לבוא בגישה הנכונה ולהפגין נחישות, ואנחנו בטוחים שאתם תצליחו להוכיח לעצמכם שאתם מסוגלים ויכולים.

כדי להקל עליכם בתהליך, הכנו לכם מדריך קצר עם עצות וטיפים שתוכלו ליישם כבר היום.

אז קדימה — בואו נראה איך אפשר למצוא עבודה שווה, גם אם אין לכם ניסיון.

 

מה זאת אומרת “אין ניסיון”?

כשמעסיקים מפרסמים ש”אין צורך בניסיון” או “לא נדרש ניסיון קודם” במודעת הדרושים שלהם, הם מבהירים שהם לא מצפים שתגיעו עם מומחיות בתחום, ידע קודם או עבודה קודמת דומה, בשביל לבצע את התפקיד בצורה יעילה.

הם רוצים לראות האם יש לכם תכונות ואיכויות כמו תשוקה, מוטיבציה, נכונות ללמוד ויכולת הסתגלות. כלומר, גם מי שאין לו עבר בתחום הספציפי, עדיין יכול להיות מתאים לתפקיד אם הוא ניחן בתכונות האלו, תכונות שאפשר לרכוש גם בלי ניסיון קודם.

 

עבודה ללא ניסיון

דרושים ללא ניסיון: טיפים למציאת עבודה גם אם אתם לא מנוסים

 

  • תמיד טוב להתחיל מלמטה.

אם אין לכם ניסיון קודם, תפקיד או משרה ברמה התחלתית זו הדרך הטובה ביותר להתחיל בקריירה. עבודה שנחשבת לכזו שמתאימה למתחילים באותו תחום או ענף היא מקום טוב להתחיל בו, בגלל שהיא לרוב לא דורשת מכם להיות בעלי ניסיון מקצועי רב.

בכל ענף יש מדרג של תפקידים, החל מהמנכ”ל ועד לעובד הפשוט. הרבה מנהלים בכירים התחילו ממש מלמטה, בתפקידים הכי פשוטים, והתקדמו לאט לאט בסולם בזכות הצטיינות והפגנת הכישורים שלהם. 

לדוגמה, רבים מהמנכ”לים של בתי מלון יוקרתיים בישראל התחילו את קריירת המלונאות שלהם בתור מלצרים בחדר האוכל.

גם אתם יכולים לעשות את המסלול הזה, מלמטה למעלה. אתם יכולים להתחיל בתפקיד שהוא אולי לא תפקיד החלומות שלכם, אבל שאתם יודעים שתוכלו להתקדם ממנו ובאמצעותו להשיג עבודה טובה יותר. 

 

  • אפשר להתחיל בתור מתמחים או מתנדבים.

אם אתם לא מצליחים למצוא עבודה שמתאימה לקריטריונים שלכם, אתם יכולים לשקול להתחיל לעבוד במסגרת התמחות או התנדבות, כדי לצבור קצת ניסיון ולבנות את קורות החיים שלכם.

נכון שלפעמים זה לא הדבר שהכי בא לכם לעשות, אבל זו דרך מצוינת עבורכם להכיר מבפנים תחום שמעניין אתכם, כזה שתוכלו לפתח בו קריירה בהמשך. 

התמחות או עבודה בהתנדבות במקום עבודה כלשהו יכולה לספק לכם את הניסיון האמיתי שחסר לכם, ולעזור לכם לפתח את המיומנויות שאתם צריכים כדי למצוא עבודה קבועה בתחום. זו גם הזדמנות ללמוד דברים חדשים תוך יצירת קשרים שיכולים לעזור מאוד במציאת משרה קבועה.

בנוסף, אם במהלך ההתמחות או ההתנדבות שלכם אתם תראו שיש לכם את הכישורים, הידע והנחישות להגיע רחוק בתחום, אולי תקבלו צ’אנס לעבוד באותו מקום העבודה ממש, ואפילו לקבל הפניות לראיונות עבודה מאנשים שעובדים בתעשייה.

 

  • אין כמו המלצה ממישהו שמכיר אתכם.

בוודאי שמעתם על המונח “נטוורקינג”. במילים פשוטות, מדובר על ליצור קשרים עם אנשים בענף שאתם רוצים למצוא בו עבודה.

אם תהיה לכם “רשת” גדולה של אנשים שמכירים אתכם ואת היכולות שלכם, זה יכול לעזור מאוד במציאת עבודה. אלה יכולים להיות חברים של חברים, בני משפחה או אנשים שלמדו איתכם. אל תפחדו לפנות לאנשים האלה — אולי הם מודעים לכך שמקום עבודה מסוים צריך עובד, ואתם יכולים להתאים.

המלצה אישית מ קרוב אליכם (או אפילו סתם מישהו שמכיר את הכישורים שלכם) היא הרבה יותר טובה מאשר שתציעו את עצמכם כמו כל אחד אחר.

אנשים סומכים על אנשים שהם מכירים, ולכן אם מישהו ימליץ עליכם כמתאימים לתפקיד בפני מעסיק כלשהו, יש לכם סיכוי טוב להתקבל, גם אם אין לכם ניסיון.

אם התמזל מזלכם ואתם כבר מכירים אנשים בתעשייה בה אתם רוצים לעבוד, אתם יכולים לבקש מהם עצות פרקטיות שיעזרו לכם להתחיל לעבוד בתחום גם בלי ניסיון.

 

  • נסו לחפש עבודה אצל עסקים קטנים.

אם אתם מחפשים עבודה ללא ניסיון, קחו בחשבון גם חברות קטנות או עסקים קטנים.

הרבה פעמים, יש לעסקים קטנים פחות דרישות מארגונים גדולים יותר. חברות קטנות ובינוניות מציעות לכם הזדמנות טובה להשתפשף ולצבור ניסיון בתחום, והן עשויות להיות גמישות יותר בהעסקת מישהו ללא ניסיון קודם.

בנוסף, חברות קטנות יכולות לפעמים להציע תנאים נוחים יותר, כמו שעות גמישות או עבודה מהבית. בהחלט כדאי לכם לשקול חיפוש עבודה אצל מעסיק קטן אם אתם מחפשים עבודה ללא ניסיון — יש לכם רק מה להרוויח מזה.

 

  • היו סבלניים ואף פעם אל תוותרו.

מציאת עבודה ללא ניסיון קודם יכולה להיות תהליך מייאש שידרוש מכם הרבה סבלנות. לפעמים תצטרכו לפנות לעשרות מעסיקים, לערוך ראיונות טלפוניים ופיזיים, ולהיות מוכנים לסבול לפני שתמצאו את העבודה שאתם מחפשים.

אל תתייאשו אם בהתחלה נראה לכם שאף אחד לא יעסיק אתכם. תמשיכו לנסות ולעולם אל תוותרו, כי בסופו של דבר — מישהו יראה את הפוטנציאל שלכם וירצה להעסיק אתכם. גישה חיובית ונחישות יקרבו ביניכם ובין המשרה המתאימה ביותר עבורכם! אתם רק צריכים להישאר על דרך המלך ולהבין שעוד קצת, החיפוש ייגמר ואתם תמצאו את מה שחיפשתם.

 

למצוא עבודה בתחום שמעניין אתכם, גם בלי ניסיון: ככה תגדילו את הסיכויים שלכם

  • אתם יכולים ללמוד באמצעות קורסים באינטרנט שילמדו אתכם מיומנויות מבוקשות בשוק העבודה. יש היום קורסים בכל תחום, כולל שיווק דיגיטלי, קורסים להייטק ועוד. 
  • בזמן חיפוש העבודה, אל תשללו תפקיד כלשהו רק בגלל שאתם לא עומדים בכל הדרישות. המעסיקים מתייחסים לדרישות המופיעות במודעה כמעין “רשימת משאלות” ולא כמינימום הנדרש לתפקיד. אתם יכולים לפנות בכל זאת, ולהבהיר למה אתם מתאימים.
  • פונים למעסיק בכתב? כתבו במילים שלכם כמה שאתם מלאי רצון ומוטיבציה להצליח בתפקיד. נקבע לכם ראיון עבודה? תגיעו מוכנים עם שאלות על החברה והתפקיד, תסבירו על כמה שאתם מחוייבים, שאתם מוכנים ללמוד ולהשתפר, ותדגישו שאתם תהיו נכס בעל ערך לצוות החברה, גם אם אין לכם ניסיון.
  • תהיו מוכנים להתחיל מלמטה, ולהתקדם למעלה. עסקים מעוניינים להעסיק מישהו עם התלהבות, תשוקה ומוכנות ללמוד, מאשר מישהו שמצפה שיתייחסו אליו כבכיר כבר מההתחלה.
  • אתם יכולים לצרף לפנייה שלכם (או להביא איתכם לראיון) המלצות ממעסיקים קודמים שיוכלו להעיד על האופי והכישורים שלכם, גם אם לא מדובר באותו תחום.

 

איך למצוא עבודות שלא דורשות ניסיון?

מציאת עבודות שאינן דורשות ניסיון יכולה להיות פשוטה יחסית, באמצעות שימוש במנועי חיפוש או בלוחות דרושים, כמו שיש באתר מעוף. אתם יכולים לחפש ביטויים כמו “אין צורך בניסיון”, “הכשרה על חשבון החברה” או “לא נדרש ניסיון קודם” כדי לסנן את התוצאות ולמצוא עבודות המתאימות לכם. אתם יכולים גם להשאיר את הפרטים שלכם באתר ולתת לנו לפנות אליכם עם הצעות עבודה.

כדאי לכם גם לנצל את הרובוט החכם שבונה קורות חיים באתר שלנו, כדי שיהיו לכם קורות חיים מקצועיים ואיכותיים שישפרו את הסיכויים שלכם.

עבודה ללא ניסיון

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)