fbpx

שליטה בשפת הגוף – טיפים חיוניים לראיון עבודה

ראיונות עבודה עלולים להיות חוויות מורטות עצבים, במיוחד אם אינכם בטוחים בכישורי התקשורת שלכם. עם זאת, אחת הדרכים הטובות ביותר להפגין ביטחון עצמי וכושר תקשורת גבוהים היא באמצעות שפת הגוף שלכם. היציבה, קשר העין, מחוות הידיים והבעות הפנים שלכם עשויים להעביר מידע חשוב למראיין שיושב מולכם, ולכן חיוני לשלוט במיומנויות התקשורת הלא מילוליות הללו. במאמר זה נספק עצות מעשיות למועמדים לעבודה כיצד לשפר את שפת הגוף שלהם במהלך ראיונות.

יְצִיבָה

היציבה שלכם היא אחד ההיבטים הקריטיים ביותר של שפת הגוף שלכם במהלך ראיון. התכופפות או הישענות לאחור על הכיסא שלכם עלולה לגרום לכם להיראות חסרי עניין או לא מקצועיים, בעוד שישיבה זקופה עשויה לשדר ביטחון ומעורבות מצדכם. כשאתם נכנסים לחדר הראיון, קחו נשימה עמוקה ויישרו את הגב. שמרו על כפות הרגליים שטוחות על הרצפה והימנעו מלהצליב את הרגליים, מכיוון שזה יכול לגרום לכם להיראות מתגוננים או סגורים. במקום זאת, הניחו את הידיים בחיקכם או על משענות היד של הכיסא שלכם.

קשר עין

שמירה על קשר עין עם המראיין היא מיומנות תקשורת בלתי מילולית חיונית נוספת. זה מראה שאתם מעורבים בשיחה ומתעניינים במה שיש להם לומר. עם זאת, קחו בחשבון שיותר מדי קשר עין עלול להיות מפחיד, ולכן כדאי להיות מאוזנים. שאפו לשמור על קשר עין בסביבות 60-70% מהזמן בעת דיבור או האזנה, ומדי פעם הביטו הצידה כדי להימנע מבהייה. אם יש מספר מראיינים, הקפידו ליצור קשר עין עם כל אחד מהם באופן פחות או יותר שווה.

מחוות ידיים

שימוש בתנועות ידיים עשוי לעזור לכם להדגיש את הנקודות שלכם ולשדר התלהבות ואנרגיה. עם זאת, חשוב לא להגזים, שכן זה יכול להסיח את הדעת או להתפרש כהתנהגות לא מקצועית. הימנעו מתנועות ידיים מוגזמות או עצבניות והיצמדו למחוות טבעיות ועדינות המשלימות את הדיבור שלכם. לדוגמה, תוכלו להשתמש בידיים שלכם כדי להמחיש נקודה או להדגיש רעיון מפותח.

הבעות פנים

הבעות הפנים שלכם עשויות גם הן להעביר מידע חשוב למראיין. חיוך עשוי לעזור ליצור רושם חיובי ולשדר ידידותיות וחום. עם זאת, הימנעו מחיוכים מזויפים או מאולצים, מכיוון שניתן לזהות אותם בקלות. במקום זאת, נסו לחייך באופן טבעי וספונטני כאשר מתאים. הבעות פנים אחרות, כמו גבות מורמות או גבה מכווצת, יכולות לשדר עניין, הפתעה או בלבול. שימו לב להבעות הפנים שלכם ונסו להתאים אותן לטון השיחה ולהקשרה.

שפת גוף

טון ועוצמת הקול

למרות שהם לא רק חלק משפת הגוף, טונציית קולכם ועוצמתו יכולים גם הם להעביר מידע חשוב במהלך ראיון עבודה. שאפו לדבר בקול ברור ובטוח שנשמע ברור, אך לא חזק מדי. שנו את הטון ואת קצב הדיבור שלכם כדי להתאים לשיחה והימנעו מדיבור בצורה מונוטונית או רובוטית. אם אתם נוטים לדבר מהר כשאתם עצבניים, קחו נשימה עמוקה לפני שתענו על שאלות ונסו לדבר בקצב מתון.

זהו את שפת הגוף של המראיין שלכם

זיהוי שפת הגוף של המראיין שלכם יכולה גם היא לסייע לכם, ואף ליצור תחושה נינוחה יותר. לדוגמה, אם המראיין שלכם יושב זקוף עם הידיים על השולחן, אתם יכולים לאמץ תנוחה דומה. אם הוא מרבה לחייך, חייכו בחזרה. עם זאת, הימנעו מהעתקת כל תנועה או מחווה והישארו אותנטיים. התמקדו בהתאמת גוון הקול שלכם לקול המראיין, בהתאמת צורת הישיבה שלכם ובהנהון להסכמה מפעם לפעם.

תרגול

לבסוף, המפתח לשיפור שפת הגוף שלכם במהלך ראיונות עבודה הוא תרגול. אתם יכולים להתאמן מול מראה או להקליט את עצמכם מדברים, ולאחר מכן לנסות ולנתח את שפת הגוף שלכם. לחלופין, תוכל לבקש מחבר או בן משפחה לערוך איתכם סימולציה, מעין ראיון מדומה, וכך הוא יוכל לתת לכם פידבק על שפת הגוף שלכם. ככל שתתרגלו יותר להשתמש בשפת גוף נכונה, כך שפת הגוף שלכם תהיה טבעית ובטוחה יותר.

 

שפת גוף היא כלי רב עוצמה עבור מועמדים לעבודה במהלך ראיונות עבודה. באמצעות שפת גוף נכונה, תוכלו לשדר ביטחון, מעורבות ומקצועיות, ובכך להשפיע באופן משמעותי על סיכויי ההצלחה שלכם לעבור את הראיון. על ידי ביצוע הטיפים המעשיים הללו לשיפור שפת גופכם במהלך ראיונות עבודה, תוכלו להקרין למראיין שלכם תמונה חיובית ובטוחה לגביכם. 

 

זכרו, שפת הגוף שלכם צריכה להשלים את התקשורת המילולית שלכם, לא להסיח את הדעת ממנה. על ידי תרגול יציבה טובה, שמירה על קשר עין, שימוש בתנועות ידיים, הבעות פנים ודיבור בקול ברור ובטוח, תוכל לשדר מיומנות וביטחון עצמי למראיין. 

 

חשוב לציין: שליטה בשפת גוף במהלך ראיונות עבודה דורשת זמן ותרגול. אולי לא תצליחו לעשות את זה נכון בפעם הראשונה, אבל עם תרגול, תהפכו נוחים יותר ובטוחים יותר במיומנויות התקשורת הלא מילולית שלכם. אל תפחדו לבקש משוב מאחרים ולהתאים את שפת הגוף שלכם בהתאם.

 

לסיכום, הנה כמה נקודות חשובות לשיפור שפת הגוף שלך במהלך ראיונות עבודה:

 

  • שמרו על יציבה טובה וישיבה ישרה עם הרגליים שטוחות על הרצפה.
  • שמרו על קשר עין בסביבות 60-70% מהזמן והימנעו מבהייה מוגזמת או מאיימת.
  • השתמש בתנועות ידיים טבעיות ועדינות כדי להדגיש את הנקודות שלכם.
  • חייכו באופן טבעי וספונטני כשמתאים, והתאימו את הבעות הפנים שלכם לטון השיחה.
  • דברו בקול ברור ובטוח שנשמע טוב, אך לא חזק מדי.
  • שקפו את שפת הגוף של המראיין כדי ליצור תחושה של קרבה וחיבור.
  • זכרו להתאמן על שפת הגוף שלכם לפני הראיון – תרגול, תרגול, תרגול!

 

על ידי שילוב טיפים אלו לשפת גוף בהכנה לראיון עבודה, תוכלו לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם בראיון ולהקרין תדמית חיובית ובטוחה למראיין שלכם. 

בהצלחה!

שפת גוף

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)