fbpx

מחפשים עבודה זמנית? זה מה שאתם צריכים לדעת

עבודה זמנית היא דרך מצוינת להרוויח קצת כסף בזמן שאתם מחפשים משהו קבוע יותר.

היא גם יכולה להיות דרך מצוינת “להכניס את הרגל בדלת” אצל חברה שהייתם רוצים לעבוד בה באופן קבוע. גם למי שצריכים להכניס סכום כסף נוסף מעבודה אקסטרה, או פשוט להעביר את הזמן עד שיגיע תאריך מסוים (למשל עד החופשה לחו”ל או עד מבחני מיון), זה הגיוני לעבוד בעבודה זמנית. משרות זמניות הן גם דרך נהדרת לצבור ניסיון בתחום שאתם מעוניינים לעבוד בו.

אבל לפני שאתם מתחילים להגיש מועמדות לכל עבודה זמנית שמציעים לכם, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת. במאמר הבא, נסקור את עולם העבודות הזמניות, כולל מה אתם צריכים לצפות מהן ואיך תוכלו להפיק מהן את המרב.

 

מהי עבודה זמנית (או משרות זמניות) ולמה כדאי לשקול אותה?

שוק העבודה בישראל נוטה להתחלק לכמה קבוצות: עבודה במגזר הפרטי ועבודה במגזר הציבורי, עבודה במשרד או עבודה “בשטח”, עבודה בשירות לקוחות או עבודה מאחורי הקלעים ועוד.

עם כל כך הרבה אפשרויות שונות, חלק מהאנשים מרגישים שאם הם מתחייבים למשרה כלשהי הם עלולים לפספס הזדמנות במקום אחר. עם זאת, יש סוג אחד של עבודות שלעתים קרובות מתעלמים מהן ופחות מקדישים להן מחשבה: עבודות זמניות.

אמנם אין הגדרה חד משמעית לאיזו עבודה נחשבת כ”עבודה זמנית”, אבל הדימוי שיש לרובנו מדבר על עבודה שאינה “רצינית”, עבודה שאינה ארוכת טווח, עבודה שאינה מובילה לקריירה.

תמונה זו אינה בהכרח מדויקת.

בשנים האחרונות גדל מספר האנשים העובדים בעבודות זמניות. זה נובע בין היתר מהעלייה של “כלכלת החלטורה” (כמו עבודה כשליח בוולט למשל) והצמיחה של חברות המציעות עבודה לטווח קצר או על בסיס פרויקטים.

משרות זמניות יכולות לספק מקור הכנסה נחוץ בזמן שאתם מחפשים עבודהה קבועה. הן יכולות גם לעזור לכם לבנות את קורות החיים שלכם ולתת לכם הזדמנות לצבור מיומנויות חדשות. והכי חשוב, הן יכולות לספק תחושת ביטחון ורוגע בתקופות של שינויים בחיים. אז אם אתם מחפשים עבודה, אל תפחיתו מחשיבותן של עבודות זמניות — אולי הן המפתח להחזרת הקריירה שלכם למסלולה.

 

למה לצפות בראיון לעבודה זמנית?

ראיון לעבודה זמנית יכול להיות קצת שונה מראיון לעבודה קבועה. הנה כמה דברים שכדאי לזכור:

  • הראיון עשוי להיות קצר יותר. מכיוון שהמעסיק מחפש עובד/ת שימלאו צורך לטווח הקצר, יכול להיות שהוא לא ישאל אתכם הרבה שאלות.
  • כנראה שהמראיין לא כל כך יתעניין ביעדים ארוכי הטווח שלכם. במקום זאת, הוא צפוי להתמקד בשאלה האם יש לכם את הכישורים והניסיון הדרושים כדי לבצע את העבודה.
  • באותה מידה, סביר להניח שהמראיין לא מודאג מההתאמה שלכם לתרבות הארגונית של החברה או העסק. שוב, מכיוון שהם רק מחפשים מישהו שימלא צורך מיידי, הם כנראה יתעניינו יותר ברמת הזמינות שלכם, והאם אתם מתאימים לתפקיד או לא.

 

ראיונות עבודה יכולים להיות חוויה מורטת עצבים, אפילו בנסיבות הטובות ביותר.

אבל אם התמזל מזלכם להגיע לראיון למשרה זמנית בחברה שאתם רואים בה עתיד, או שחשוב לכם להשאיר רושם טוב, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לבדל את עצמכם.

ראשית, הקפידו להגיע מוכנים עם שאלות על התפקיד והחברה. זה מראה שאתם באמת מעוניינים בתפקיד ולא סתם מחפשים מקום שישלם לכם. תוכלו למצוא באתר שלנו למשל, שאלות נפוצות בראיון עבודה ולהתכונן בעזרתן לראיון.

שנית, נסו להתלבש בבגדים היפים שלכם ולהגיע אחרי שישנתם טוב בלילה. למרות שאתם מתראיינים לתפקיד זמני, הרושם הראשוני חשוב מאוד, ולכן כדאי להראות ייצוגיים. תוהים מה ללבוש בראיון עבודה? קבלו את מדריך הסטייל המלא >>

לבסוף, דברו על החוזקות שלכם ועל הנכונות שלכם לתת את הטוב ביותר שאתם יכולים. לחלק מהתפקידים הזמניים יש תאריך סיום ספציפי, שאחריו המנהל או האחראי צריכים לבחור מחליף קבוע, ואם תראו נכונות מההתחלה — הסיכוי של הזמני להפוך לקבוע יגדל.

עבודה זמנית

איך להוציא את המקסימום מעבודה זמנית?

כעובדים זמניים, יכול להיות שתרגישו שאתם פשוט מעבירים את הזמן עד שתוכלו למצוא עבודה קבועה. אבל יש דרכים להפיק את המרב מהזמן שלכם כעובדים זמניים ולנצל את הזמן שלכם בתפקיד הזמני, להצלחה בעתיד. הנה ארבעה טיפים מועילים:

  1. תהיו אקטיביים: אל תשבו בחיבוק ידיים ותחכו שהמשימות יגיעו אליכם. תנו למעסיק שלכם לדעת באיזה סוגים של עבודה אתם טובים או  מעוניינים, ושמרו על ראש פתוח בנוגע להזדמנויות חדשות. אולי הם יוכלו להפנות אתכם למקום אחר שיתאים לכם, בין אם בחברה ובין אם מחוצה לה.
  2. תנו הכל: עבודה זמנית יכולה להיות הדרך הכי טובה להראות למעסיקים פוטנציאליים למה אתם מסוגלים. אז תנו את המקסימום שלכם ותעשו כל משימה במלוא הרצינות. 
  3. הישארו מאורגנים: שמרו על סדר, תגיעו מוכנים מראש לסיטואציות, וודאו שאתם יודעים בדיוק מה מצופה מכם בכל משימה. זה יעזור לכם להימנע מהפתעות מלחיצות ויחסוך אי-נעימויות.
  4. שמרו על קשר: גם אחרי שהעבודה הזמנית שלכם נגמרת, אל תשכחו לשמור על קשר עם האנשים שאיתם עבדתם. אתם אף פעם לא יודעים האם ומתי אחד מהם יוכל לעזור לכם בעתיד.

 

היתרונות של עבודה זמנית

למרות שלעתים קרובות היא נתפסת כתחנת ביניים, לעבודה זמנית יש הרבה יתרונות.

למשל, זו יכולה להיות דרך מצוינת להתקבל לתחום או לחברה שהייתם רוצים לעבוד בה. אם תרשימו במהלך העבודה הזמנית שלכם, יש סיכוי טוב שתצליחו להשיג משרה מלאה וקבועה באותו הענף או באותה החברה. וגם אם חלום המשרה הקבועה לא יתממש, עדיין צברתם ניסיון וכישורים יקרי ערך שיכולים לעזור לכם בחיפוש עבודה קבועה.

עבודה זמנית יכולה להיות גם דרך מצוינת לנסות מסלולי קריירה שונים ולמצוא את התחום המתאים לכישורים ולתחומי העניין שלכם. אם אתם לא בטוחים מה אתם רוצים לעשות בחיים, עבודה זמנית או עבודה לטווח קצר אצל מעסיקים מגוונים מסוגלות לתת לכם את ההזדמנות לבחון אפשרויות שונות ולמצוא את העבודה המתאימה לכם.

עוד נקודה חשובה היא שעבודה זמנית היא לרוב גמישה יותר מעבודה במשרה מלאה וקבועה, מה שנותן לכם את היכולת לעבוד בזמן שיותר מתאים לכם, ולשלב עוד פעילויות חוץ מהעבודה. אתם יכולים לשלב איתה לימודים, טיפול באדם קרוב אליכם או סתם לנצל את הזמן החופשי כדי לנוח.

בין אם אתם מחפשים פתרון לטווח קצר או קריירה ארוכת טווח, עבודה זמנית היא בהחלט משהו ששווה לשקול.

 

דברים שכדאי לזכור לפני שמתחילים עבודה זמנית

כשמתחילים עבודה חדשה, זו יכולה להיות חוויה מרגשת אבל גם קצת מרתיעה. אם אתם עומדים להתחיל משרה זמנית, יש כמה דברים שכדאי לזכור בשביל להתחיל ברגל ימין וליצור רושם טוב.

  • הציפיות והחובות של התפקיד צריכות להיות ברורות. אם אתם לא בטוחים במשהו, אל תהסס לבקש הסברים מהאחראי עליכם, כי חבל שתעבדו סתם על משהו שלא הייתם צריכים, או שתחשבו שאתם צריכים לעשות א’ ובסוף תגלו שנדרש מכם ב’.
  • נסו להכיר את הקולגות שלכם באופן אישי וללמוד על התפקידים שלהם בחברה. זה לא רק יעזור לכם להבין את העסק בכללותו, אלא גם יקל על בניית מערכות יחסים איתם.
  • לבסוף, זכרו שעבודה זמנית כשמה כן היא – זמנית. אתם לא צריכים להיות לחוצים מדי או לדאוג מכל דבר קטן. נסו להשתמש בהזדמנות הזו כדי להציג את הכישורים והיכולות שלכם, ולהשאיר רושם חיובי.

מחפשים עבודה זמנית? תנו לנו לעזור!

מאז הקמת מעוף בשנת 1999 גייסנו ושילבנו מאות אלפי עובדים ועובדות במגוון משרות ותחומים בחברות מובילות,
באמצעות צוותי הגיוס שלנו הפרוסים בלמעלה מ-47 סניפים ברחבי הארץ!

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)