fbpx

כך תתכוננו לראיון עבודה כדי להתקבל למשרה מוצלחת

לא משנה כמה ניסיון יש לכם — כשאתם מגיעים לראיון עבודה, אתם עלולים להרגיש שהחיים שלכם נמצאים על כף המאזניים. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שראיון עבודה הוא סיטואציה בה אנחנו נמצאים תחת הרבה לחץ. הצורה בה נציג את עצמנו בראיון יכול להשפיע מאוד על הקריירה שלנו ועל עתידנו, ולכן הרבה אנשים מבינים שיש הגיון רב בביצוע הכנה לראיון עבודה.

סיבה נוספת שבגללה אנשים מכינים את עצמם לראיון עבודה היא בגלל שראיון יכול להיות מורט עצבים — אחרי הכל, אנחנו מגיעים לפגישה בה מישהו הולך לשפוט אותנו. המראיין מעריך את הכישורים, הניסיון וההתאמה שלנו לתפקיד, וזה יכול להיות מאיים.

בנוסף, ראיונות עבודה יכולים להיות מלחיצים היות והם לרוב כוללים מענה מענה על שאלות שיכולות להיות מאתגרות, שלפעמים קשה לדעת איך לענות עליהן. בגלל שאנחנו שואפים להציג את עצמנו באור הטוב ביותר, אנחנו נוטים לחשוב איזו תשובה תרצה את המראיין, ואפשר להגיד שבמהלכם הראיון אנחנו לא לגמרי עצמנו, אבל המראיינים מודעים לכך.

בסך הכל, השילוב של חשיבות המעמד לקריירה, השיפוט שעושים לנו והצורך להציג את עצמנו בצורה טובה יכולים להפוך את ראיונות העבודה לחוויה מלחיצה עבור אנשים רבים. לכן הכנו עבורכם מאמר שיעזור לכם להכין את עצמכם לראיון עבודה כדי להתקבל למשרה שאתם רוצים, ולעשות את זה בקלאס. אז קדימה, בואו נתחיל.

 

הכנה לראיון עבודה — למה זה חשוב?

חשוב להתכונן לראיון עבודה כי זה יכול לעזור לכם לעשות רושם טוב על המראיין ולהגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה. כאשר אתם מוכנים, סביר יותר שתרגישו ביטחון, תהיו רגועים במהלך הראיון, ותענו תשובות שימצאו חן בעיני המראיין.

הכנה לראיון יכולה גם לעזור לכם להבין טוב יותר את החברה ואת התפקיד אליו אתם מועמדים, מה שמאפשר לכם להתאים את תשובותיכם לשאלות המראיין ולהראות שאתם מתאימים לתפקיד. הכנה היא המפתח להצלחה בראיון עבודה. היא תסייע לכם להציג את עצמכם בצורה מקצועית ונינוחה, ולהתבלט על פני מועמדים אחרים שלא ביצעו הכנה.

 

הכנה לראיון עבודה תעזור לכם להרגיש בטוחים ורגועים יותר במהלך הראיון.

 

איך מתכוננים לראיון עבודה?

  • בצעו מחקר על החברה או הארגון בהם אתם מתראיינים ונסו ללמוד כמה שיותר על התפקיד שבו אתם מעוניינים. קריאה באינטרנט, שיחות עם אנשים בתפקיד דומה ואפילו עם יועץ מחברת השמה יכולים לעזור לכם להבין את התרבות הארגונית של החברה, כמו גם את תחומי האחריות והדרישות של התפקיד אליו אתם מגישים מועמדות.

    בנוסף, מחקר על החברה והתפקיד יכול לעזור לכם להכין מראש שאלות שאותם תרצו לשאול את המראיין (עוד על כך בהמשך). כאשר אתם יודעים למה לצפות ויש לכם הבנה טובה יותר לגבי המקום אליו אתם רוצים להתקבל, סביר יותר שתציגו את עצמכם באור חיובי.

 

  • תרגלו מענה על שאלות נפוצות בראיון עבודה. אתם יכולים לעשות את זה לבד עם עצמכם, עם חברים, בני זוג או עם חברת כוח אדם. לתרגול שאלות נפוצות בראיונות עבודה יש כמה יתרונות ברורים: ראשית, זה יעזור לכם להרגיש מוכנים יותר ובטוחים יותר במהלך הראיון. אם התאמנתם במענה על שאלות שנוטים לשאול בראיונות, אתם תופתעו פחות (או שלא תופתעו בכלל) אם וכאשר יעלו השאלות הללו בראיון, ותוכלו לענות עליהן באופן שמשרת אתכם הכי טוב.

    שנית, תרגול שאלות נפוצות יכול לעזור לכם להתאים את התשובות שלכם לתפקיד ולחברה הספציפית אליה אתם מתראיינים. על ידי תרגול תשובות טובות, אתם יכולים לחשוב איך הכישורים והניסיון שלכם מתאימים לדרישות התפקיד, וזה יאפשר לכם לענות תשובות מחושבות ורלוונטיות.

    בנוסף, תרגול עצמי של תשובות לשאלות נפוצות בראיון יכול גם לעזור לכם לזהות תחומים שבהם יכול להיות שאתם צריכים לשפר את הידע שלכם. אתם תוכלו לזהות פערים בידע שלכם או לגלות תחומים שבהם ייתכן שתדרשו לספק יותר פרטים, ובכך תמנעו מעצמכם מבוכה מכך שלא ידעתם משהו שהייתם צריכים לדעת.

 

ראיון עבודה

 

  • הכינו שאלות משלכם לשאול את המראיין. זה יראה שאתם מתעניינים בעבודה המדוברת, וזה גם יכול לעזור לכם לקבוע אם המשרה באמת מתאימה לכם.

    שאילת שאלות מושכלות ורלוונטיות מוכיחה שעשיתם “שיעורי בית” ואתם אנשים יסודיים ורציניים. יתר על כן, כאשר אתם שואלים על סדר היום או הנהלים בחברה, על האחריות של התפקיד והפוטנציאל לקידום והתפתחות מקצועית, אתם יכולים לגבש הבנה טובה יותר של העבודה ולהעריך האם היא תואמת את יעדי הקריירה ותחומי העניין שלכם.

    נציין גם שכתיבת שאלות על העבודה יכולה גם לעזור לכם להרשים את המראיין. זו הזדמנות להפגין את האינטליגנציה והסקרנות שלכם, וגם לתת למראיין תחושה של כישורי התקשורת ויכולת החשיבה שלכם.

 

  • זו אולי העצה הכי חשובה שאנחנו יכולים לתת לכם: התלבשו בצורה מקצועית והגיעו בזמן לראיון. אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, הגיעו באופן במראה כי אתם מכבדים את המעמד, מראה שאתם רציניים לגבי העבודה ומכבדים את זמנו של המראיין.

    בנוסף, כשאתם לבושים יפה ומגיעים בזמן, זה בהחלט יכול לעזור לכם להרגיש בטוחים ומוכנים יותר לראיון. סביר יותר שתרגישו בנוח, וזה יאפשר לכם להציג את עצמכם באופן מכובד ולהיתפס כאנשים מסודרים. הגעה כמה דקות לפני השעה שנקבעה ועם בגדים מתאימים מעידים על תשומת הלב שלכם לפרטים ואת היכולת שלכם לעקוב אחר הוראות.

    חשוב: אם אתם מבינים שאתם עומדים לאחר, הודיעו על כך למראיין, התנצלו והסבירו לו בקצרה את הסיטואציה שגורמת לכם לאחר — זה יקטין את האכזבה הפוטנציאלית של המראיין מכך שאתם מאחרים.

 

  • דברו על עצמכם בביטחון, אבל לא בהתנשאות או שחצנות. הראו שאתם מתאימים ומבינים על מה אתם מדברים, אבל אל תעשו זאת בהתרברבות. הדגישו שאתם תמיד מוכנים ללמוד עוד. הפגנת ביטחון עצמי יכולה להרשים את המראיין — כשאתם בטוחים בעצמכם, אתם תדברו בצורה ברורה ותמציתית, תיצרו קשר עין ותתנו הרגשה שאפשר לסמוך עליכם.

    ביטחון עצמי יכול גם לסייע בהתגברות על לחץ וחרדה. למרות שראיונות יכולים להיות מלחיצים, אנשים המפגינים ביטחון, גם אם הוא לא 100% טבעי, נוטים להרגיש רגועים יותר. הרגש שלנו מחקה את הגוף שלנו ומבין שהוא צריך להתנהג בהתאם.

    הדגישו את ההישגים והכישורים שלכם בצורה בטוחה, אבל שמרו תמיד על איזון בין ביטחון לבין ענווה. התנהגות שחצנית היא דגל אדום אצל מראיינים וגורמת למראיין לחשוב פעמיים האם כדאי לו להעסיק אדם שחצן.

מתכוננים — ומצליחים!

הכנה היא המפתח להצלחה בראיון עבודה. אם תפנו את הזמן ללמוד על המקום בו אתם רוצים לעבוד, תתרגלו שאלות נפוצות בראיונות עבודה, תכתבו לעצמכם שאלות לשאול את המראיין, תגיעו בזמן בלבוש מתאים, תתנהגו בביטחון אבל לא בהתנשאות — אתם תגדילו משמעותית את הסיכויים שלכם להרשים ולהתקבל לעבודה. בנוסף, אם זה נראה לכם מתאים, בצעו פולו-אפ למראיין, הודו לו על הזמן שהוא הקדיש לכם והדגישו שוב כמה שאתם מעוניינים בתפקיד.

פעלו לפי העצות האלה, ובכך תתקדמו צעד אחד קרוב יותר למימוש היעדים שלכם. 

 

שיהיה המון בהצלחה!

 

ראיון עבודה

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)