fbpx

טיפים לקורות חיים שיבליטו את מועמדותך

 רוצים לוודא שקורות החיים שלכם תופסים את העין?

אתם בטח יודעים שזה לא פשוט לכתוב קורות חיים שיבלטו.

בשנים האחרונות, אנחנו נתקלים ביותר ויותר סיפורים על על מחשבים ו”רובוטים” שסורקים קורות חיים (כי יש כל כך הרבה מועמדים על כל משרה) במקום בני אדם וכך למעשה מבצעים מיון ראשוני. על מאות מועמדים שנסרקים בכל שבוע, רק אחדים עולים לשלבים הבאים וממויינים על ידי בני אדם אמיתיים. 

אולי אתם לא יודעים, אבל יש טכניקות ספציפיות שאתם יכולים להשתמש בהן כדי לוודא שקורות החיים שלכם בולטים, מושכים את העין ומגדילים את הסיכוי שלכם להתקבל.

קורות חיים

במעוף עוזרים לכם לכתוב קורות חיים שאי אפשר להתעלם מהם

אנחנו במעוף רוצים לראות אתכם מצליחים. המטרה שלנו היא לעזור לכם להשיג את משרת החלומות שלכם, ואנחנו יודעים שאחת הדרכים הכי מועילות לעשות זאת היא לתת לכם עצות מועילות ופרקטיות לכתיבת קורות חיים נהדרים.

 

צוות המומחים של מעוף מסייע בחיפוש עבודה עבור אנשים מכל תחומי העיסוק, ואנחנו יודעים איך ומה לכתוב כדי לגרום לקורות החיים שלכם לבלוט ולעורר עניין.

 בעזרת המאמר הבא תוכלו לכתוב קורות חיים שימשכו את תשומת ליבו של כל מעסיק.

מוכנים? בואו נתחיל.

 

1. התחילו בהכי חזק שלכם

כתבו תקציר מעניין בראש קורות החיים שלכם כדי לתפוס את תשומת הלב של הקורא

תמיד טוב לפתוח את קורות החיים עם הצהרה חזקה ומנוסחת היטב (יש שיקראו לזה “תקציר מנהלים” או “מכתב מקדים”). זו ההזדמנות שלכם למשוך את תשומת ליבו של הקורא ולתת לו סקירה כללית על הכישורים והניסיון שלכם. הקפידו לכתוב בצורה מתומצתת — לא יותר מכמה משפטים — אבל שימו לב שאתם כוללים את המידע החשוב כמו שנות הניסיון שלכם, תחום ההתמחות וההישגים המובילים שלכם.

 

 

עם פתיחה חזקה, אתם מגדילים את הסיכוי שמי שקורא/ת ימשיכו לקרוא ויצליחו להבין מי אתם, מה עשיתם עד עכשיו ולמה אתם מתאימים לתפקיד. אל תזלזלו בחשיבות של תקציר קורות החיים שלכם — זה אחד החלקים החשובים ביותר במסמך, אז קחו את הזמן כדי לעשות את זה נכון.

2. ניסיון, ניסיון, ניסיון

לרוב המעסיקים יותר אכפת מה עשיתם מאשר מה למדתם

 

סעיף ה”ניסיון” שלכם הוא אחד החלקים החשובים ביותר במסמך קורות החיים שלכם.

זה המקום שבו אתם יכולים “להשוויץ” בפני המעסיקים הפוטנציאליים על ההישגים שהגעתם אליהם בתפקידים קודמים, ואיך ההישגים האלה יכולים להועיל להם. חשוב לוודא שסעיף הניסיון שלכם מסודר וקל לקריאה — כדאי להשתמש ברשימה ממוספרת או ברשימת תבליטים (•). התחילו בפירוט מקום העבודה האחרון שלכם, ולאחר מכן עברו לתפקידים בהם עסקתם בעבר, באופן כרונולוגי.

 

 

עבור כל תפקיד, כתבו תיאור קצר של תחומי האחריות שלכם והמשימות שהייתם צריכים לבצע. הקפידו להשתמש במילות מפתח השייכות לתחום הרלוונטי, כדי שאם אכן קורות החיים עוברים סינון של מערכת חכמה — קורות החיים שלכם יעברו ולא יפלו בסינון.

עוד המלצה שלנו היא לעבור בפדנטיות על סעיף הניסיון שלכם  — שגיאות הקלדה יכולות להיות דגל אדום עבור מעסיקים.

 

קיימים גם מעסיקים שהניסיון הוא הסעיף היחיד שהם בוחנים, אז אל תחפפו, תשקיעו בו וכך הסיכוי שתוזמנו לראיון — יגדל משמעותית.

קורות חיים

3. מילים מילים, ואת משמעותן

השתמשו במילים חזקות ובחרו בפעיל על פני הסביל

כשאתם כותבים מסמך קורות חיים, אתם בעצם מדברים על ההישגים שלכם, השתמשו בפעלים חזקים שישאירו רושם חיובי, ודברו באופן פעיל ולא סביל. לדוגמה:

  • במקום המשפט הסביל: “ההכנסות במחלקת המכירות גדלו”, אימרו או כתבו את המשפט הפעיל: “הגדלתי את ההכנסות במחלקת המכירות”
  • במקום הניסוח הכללי “הייתי אחראית” את יכולה להשתמש ב”הובלתי צוות”
  • במקום “עלייה במספר הלקוחות” — “הגדלתי משמעותית את כמות הלקוחות”
 

הצורה שבה אנחנו מתנסחים וכותבים משפיעה מאוד על איך שהסביבה תופסת אותנו ועל הרושם שאנחנו משאירים.

מילים כמו “השגתי”, “הגדלתי”, “השתפרה” ו”הצליחה” מדגימות את מה שעשיתם ואת התוצאות שהשגתם. זה הרבה יותר חזק מלומר שהייתם “אחראים על…”.

עברו על קורות החיים הנוכחיים שלכם ובדקו איפה אתם יכולים לשנות את הניסוח כך שישמע מרשים יותר ויעיד באופן קונקרטי על ההישגים וההצלחות שלכם בתפקידים הקודמים.

4. מספרים הם החברים הטובים ביותר שלכם

במידת האפשר, השתמשו במספרים מדויקים

בכל פעם שאתם רוצים לספר על התוצאות שלכם, זה תמיד טוב לכמת (מהמילה כמות) את ההצלחות שלכם ולהשתמש במספרים. מספרים וספרות תופסים את העין במסמכים עם הרבה מלל, והם יכולים לתת אמינות ו”גיבוי” לטענות שלכם. בנוסף, כשכותבים או מתנסחים עם מספרים, המסר עובר בצורה יותר ברורה, ויותר קשה לשכוח אותו. לדוגמה, אם תכתבו למעסיק שהצוות שהובלתם הגדיל את המכירות ב-25%, סביר להניח שהם יתרשמו ויזכרו את זה.

 

מצד שני, אם פשוט תגידו שהמכירות של הצוות שלכם היו “טובות יותר”, סיכוי טוב שאחרי דקה אף אחד לא יזכור את זה. אז בפעם הבאה שאתם מדברים על ההצלחות שלכם, אם זה אפשרי, נסו להשתמש בכמה מספרים.

5. עיצוב טוב, הכל טוב

קורות חיים נוחים לקריאה שקל לרפרף עליהם הם יותר אטרקטיביים

חלק חשוב בקורות החיים הוא הנראות שלהם, וזה גם הרושם הראשוני שאתם משאירים אצל המעסיק הפוטנציאלי. כשאתם כותבים משהו, קל וחומר קורות חיים, אתם צריכים לוודא שנעים לקרוא אותו, שאפשר להבין בקלות איפה נמצא כל אזור בטקסט, ושיהיה מספיק לרפרף עליו במבט כדי להתמצא בו בקלות.

אחת הדרכים הקלות לעשות את זה היא להשתמש בכמה כלים בסיסיים כדי לגרום לקורות החיים שלכם להיראות אטרקטיביים ולא מעייפים. לדוגמה, השתמשו בכותרות בפונט גדול יותר ובכותרות משנה בפונט מעט קטן יותר כדי לארגן את הטקסט ולפשט את הקריאה. כמו שהמלצנו קודם, אפשר גם להשתמש ברשימות תבליטים כדי להדגיש נקודות מפתח או כשעורכים רשימה. אתם יכולים גם להשתמש בטקסט מודגש כדי למשוך תשומת לב לאזורים מסוימים.

* על מנת ליצור מסמך מעוצב באופן אסתטתי, אך בו בזמן גם מעודן ומינימאלי, תוכלו להשתמש בתבנית קנבה.

6. סליחה, יש פה טעות

קראו את קורות החיים בשבע עיניים לפני שאתם שולחים אותם למעסיק

יצא שזה הטיפ האחרון שלנו, אבל הוא בקלות יכול להיות הראשון. שגיאות כתיב או טעויות הקלדה עלולות לגרום לכם להיראות רשלנים ולא מקצועיים, ואפילו לשנות את המשמעות של מה שאתם מנסים לומר. אם אתם לא בטוחים שאתם יכולים לזהות שגיאות, בקשו ממישהו אחר לקרוא את מה שכתבתם ולבדוק אם הוא מצליח לזהות טעויות כלשהן. רצוי גם לקרוא את קורות החיים שלכם בקול רם — זה יכול לעזור לכם לזהות מקומות שבו הניסוח קצת מוזר או שהמילים לא מתאימות.

קורות חיים

אלה היו הטיפים שלנו לכתיבת קורות חיים בולטים

אנחנו במעוף יודעים כיצד לכתוב קורות חיים מוצלחים. אם תממשו את הטיפים שהזכרנו כאן, אנחנו בטוחים שתהיו מסוגלים לכתוב מסמך נהדר שיגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה.

אם אתם צריכים עזרה בכתיבת קורות החיים שלכם, אתם יכולים להשתמש במחולל קורות החיים באתר של מעוף ולקרוא בבלוג באתר שלנו בקטגוריית קורות חיים. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להתפתח ולהגשים את עצמכם.

אולי אתם לא יודעים, אבל יש טכניקות ספציפיות שאתם יכולים להשתמש בהן כדי לוודא שקורות החיים שלכם בולטים, מושכים את העין ומגדילים את הסיכוי שלכם להתקבל.

אנחנו במעוף יודעים כיצד לכתוב קורות חיים מוצלחים. אם תממשו את הטיפים שהזכרנו כאן, אנחנו בטוחים שתהיו מסוגלים לכתוב מסמך נהדר שיגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה.

יש שיטות שונות לדאוג שקורות החיים שלכם יתבלטו על פני המתחרים שלכם. הנה כמה מהטיפים שלנו לכתיבת קורות חיים בולטים:

 

1. כתבו תקציר מעניין בראש קורות חיים כדי לתפוס את תשומת הלב של הקורא.

 

2. הקפידו להבליט את הניסיון שלכם – לרוב המעסיקים יותר אכפת מה עשיתם מאשר מה למדתם.

 

3. הקפידו על ניסוח נכון – השתמשו במילים חזקות ובחרו בפעיל על פני הסביל.

 

4. במידת האפשר, השתמשו במספרים מדויקים – מספרים וספרות תופסים את העין במסמכים עם הרבה מלל, והם יכולים לתת אמינות ו”גיבוי” לטענות שלכם. 

 

5. קורות חיים נוחים לקריאה שקל לרפרף עליהם הם יותר אטרקטיביים – חלק חשוב בקורות החיים הוא הנראות שלהם, וזה גם הרושם הראשוני שאתם משאירים אצל המעסיק הפוטנציאלי. 

6. קראו את קורות החיים בשבע עיניים לפני שאתם שולחים אותם למעסיק – שגיאות כתיב או טעויות הקלדה עלולות לגרום לכם להיראות רשלנים ולא מקצועיים, ואפילו לשנות את המשמעות של מה שאתם מנסים לומר.

 

 

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)