fbpx

העבודות המועדפות הכי שוות לחיילים משוחררים

בשעה טובה השתחררתם מהשירות הצבאי שלכם, ועכשיו אתם רשמית חיילים משוחררים. החזרתם את המדים והנעליים, גזרתם חוגר, ואתם צמאים כבר להתחיל בשלב הבא בחיים שלכם —עבודה.

אולי חלקכם מרגישים שבא לכם קצת לנוח ולהירגע אחרי השנתיים-שלוש האחרונות, אבל חשוב שתקחו בחשבון שככל שתיכנסו לשוק העבודה מוקדם יותר, כך תוכלו לחסוך סכום כסף גדול יותר שישמש אתכם לכל מטרה – לטיול הגדול בחו”ל, ללימודים אקדמיים וכדומה…

ואם כבר החלטתם שאתם רוצים להתחיל לעבוד, כדאי שתכירו טוב יותר את מה שנקרא “עבודה מועדפת”.אם כך, איזה סכום אתם יכולים לקבל מעבודה מועדפת? מהן העבודות המועדפות הכי טובות שיש היום? במאמר הבא ננסה לענות על כל השאלות האלה ועוד — שנתחיל?

 

מהי עבודה מועדפת?

עבודה מועדפת (עבודה נדרשת) היא עבודה שנקבעה בחוק בתור עבודה שמזכה את מי שעובד בה במענק עבודה מועדפת, אותו משלם הביטוח הלאומי. קיים מגוון גדול של עבודות מועדפות שאפשר לבחור לעבוד בהן (הרשימה המלאה נמצאת בהמשך העמוד). לרוב מדובר בעבודות שקיים בהן מחסור בעובדים, ולכן המדינה (דרך הביטוח הלאומי) מבקשת להגדיל את כמות העובדים בענפים האלה. היא עושה את זה באמצעות תמריץ כספי אותו יקבלו חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי אשר יעבדו בעבודות שהוחלט להגדיר אותן כ”עבודה מועדפת”.

 

מי זכאים לקבל מענק עבודה מועדפת?

כל מי שהשתחררו משירות צבאי סדיר (גם אם לא שירתו שירות מלא), או מי שסיימו שירות לאומי או שירות אזרחי של 24 חודשים, ועבדו במשך שישה חודשים בעבודה המוגדרת כמועדפת — זכאים לקבל את מה שמוגדר בחוק כ”מענק לחייל משוחרר בעבודה נדרשת (מועדפת)”.

עבודה מועדפת

סכום מענק מועדפת — איזה סכום תקבלו בסוף המועדפת?

אם עמדתם בתנאים והשלמתם שישה חודשי עבודה מלאים, תקבלו לחשבון הבנק סכום של 9,950 שקלים. 

 

רשימת עבודות מועדפות

הענפים במשק שיכולים לזכות אתכם במענק עבודה מועדפת הם מהתחומים הבאים בלבד: 

טיפול באנשים עם מוגבלויות, תחנות דלק, חקלאות, תעשייה, בנייה או בתי מלון.

חשוב לשים לב — לא כל עבודה בתחומים האלה תזכה אתכם במענק, מדובר במשרות ספציפיות בתוך ענפים אלה. לפני שאתם מתחילים לעבוד, בדקו היטב האם העבודה או המשרה שלכם תזכה אתכם במענק אחרי 6 חודשי עבודה, וליתר דיוק 150 ימי עבודה של משמרת מלאה.

לדוגמה, עבודה בבית מלון יכולה לזכות אתכם במענק אם עבדתם במלצרות, בנשיאת מזוודות (בל-בוי) או בצוות בידור. אבל לא תהיו זכאים למענק אם עבדתם בעבודת פקידות כמו עובדי קבלה, או במענה טלפוני.

את רשימת המשרות המלאה המזכה במענק תוכלו למצוא באתר הביטוח הלאומי.

 

לא בטוחים אם העבודה שהציעו לכם נחשבת כמועדפת?

אם קיבלתם הצעת עבודה באחד מהתחומים האלה ואתם רוצים להיות בטוחים שמדובר בעבודה מועדפת, אתם יכולים להשאיר פנייה באתר הביטוח הלאומי או להתקשר למוקד הטלפוני של הביטוח הלאומי —  6050*. תוכלו גם להתייעץ עם הצוות בסניף מעוף הקרוב אליכם.

 

העבודות המועדפות הכי שוות לחיילים משוחררים

עבודה מועדפת באסדת גז

רוצים להיכנס לתחום האנרגיה? מתאים לכם לעבוד רק שבועיים בחודש? בא לכם עבודה לא שגרתית עם שכר גבוה? נובל אנרג’י מגייסת בימים אלה עשרות עובדים בישראל שיעבדו על אסדות הגז הטבעי שלהם, ומה ששווה במיוחד הוא שהעבודה היא במשמרות של שבועיים על האסדה ושבועיים בבית.

העבודה המועדפת באסדת גז היא בתפקידים של מכונאים, חשמלאים ועובדים תפעוליים. אם תתקבלו למשרה, תצטרכו לעבור הכשרה במרכז הדרכה מקצועי המדמה עבודה על אסדת הפקת גז טבעי. עובדים שיתקבלו לצוות נובל אנרג’י יהנו משכר גבוה ותנאים סוציאליים מעולים.

אם העבודה תעניין אתכם, תוכלו לקבל הזדמנות להתפתחות אישית ומקצועית בענף מתפתח. 

תנאי העבודה מפתים במיוחד: תוכלו להנות ממגורים, חדר אוכל שפתוח 24/7 ואפילו חדר כושר. בשביל שיהיה לכם כמה שיותר נוח, יש טבחים שמבשלים לכם ארוחות טעימות ועובדי ניקיון שדואגים לניקיון המגורים. ואם לרגע דאגתם לגבי תקשורת עם מי שבחוץ, תשמחו לדעת שיש אינטרנט מהיר וגם קליטה לטלפונים.

 

עבודה מועדפת באבטחה

אם שירתתם כלוחמים בצבא ויש לכם את ההכשרה המתאימה (רובאי 03 לפחות), תוכלו להשתלב בתפקידי אבטחה וביטחון שיזכו אתכם במענק מועדפת. עבודה באבטחה כוללת המון משרות ותפקידים, ביניהם:

  • שמירה על מתקנים רגישים
  • אבטחה של ישובים בכל רחבי הארץ
  • עבודה בחברות ממשלתיות כמו אלביט או התעשייה האווירית

השכר בענף האבטחה הוא גבוה, והתנאים בדרך כלל טובים מאוד ויכולים לכלול מגורים, מענקים, ארוחות, הסעות, תקציב לביגוד, קרן השתלמות מהיום הראשון ועוד צ’ופרים שנועדו לשכנע אתכם להיכנס לתחום הביטחון. עבודה בתחום הביטחון והשמירה לחיילים משוחררים יכולה להיות מאתגרת ודורשת אחריות, רצינות וחריצות. כמובן שאחרי שתסיימו את המועדפת תוכלו להמשיך לעבוד בתחום, להתפתח מקצועית ולעלות בסולם הדרגות והשכר.

 

עבודה מועדפת בבית מלון באילת

אילת היא עיר השמש הנצחית של ישראל. ובתור עיר השמש, יש בה המון בתי מלון שמחפשים עובדים לעבודה מועדפת במגוון של משרות: טבחים, מלצרים, ברמנים, קב”טים, צוותי בידור ועוד. לעבודה מועדפת בבתי מלון באילת יש כמה יתרונות שווים שאין במקום אחר:

    • חיי חברה. אילת מלאה בחיילים משוחררים בדיוק כמוכם, שירדו אליה כדי למצוא עבודה ולהתחיל להרוויח כסף. זה אומר שכשתסיימו את המשמרת שלכם בעבודה, בטוח שתמצאו אנשים טובים בגילכם שתוכלו לצאת לשתות איתם בירה בפאב הדובים, לעשות קניות באייס-מול או סתם לשבת בכיף ליד המים בחוף של מוש.
    • מגורים. כשאתם עובדים במועדפת בבית מלון באילת, אתם יכולים לבקש מבית המלון שיספק לכם מקום מגורים באחד מבתי העובדים שלו. מדובר במגורים מסובסדים במחיר נוח מאוד, מה שיכול להקל לכם על הכיס ולדאוג שבסוף החודש אתם תישארו עם יותר כסף. וכמו שאמרנו, במגורים האלה גרים אנשים בגילכם ככה שתוכלו להכיר חברים חדשים.
    • עצמאות. כשאתם בוחרים לרדת לאילת בשביל לעשות את המועדפת שלכם, אתם מקבלים טעימה מהחיים העצמאיים שלכם, בלי אף אחד שיושב לכם על הראש ודואג שתגיעו הביתה בזמן או שתסדרו את החדר. אתם אדון לעצמכם, עצמאיים, ויכולים להחליט איך יראה סדר היום שלכם בלי לתת דין וחשבון לאף אחד. זה יכול לבגר אתכם ולתת לכם הבנה של מי אתם באמת ומה אתם אוהבים ורוצים לעשות.

עבודה מועדפת

 

עבודה מועדפת בתחנת דלק

נכון שמועדפת בתחנת דלק לא נשמעת כמו העבודה הכי נוצצת בעולם, אבל היא יכולה להתאים מאוד לחיילים משוחררים שרוצים עבודה רגועה אחרי השירות הצבאי.

בדרך כלל, בעבודה המועדפת בתחנת דלק יש 2 משרות: מתדלק ומוכרן (עבודה בדלפק בחנות הנוחות). אם תבחרו לעבוד כמתדלקים, אתם יכולים לקבל טיפים שיכולים להצטבר לאלפי שקלים בסוף החודש.

אם תבחרו לעבוד כמוכרנים, יכול להיות שיהיה לכם זמן ללמוד משהו שמעניין אתכם או לקחת איזשהו קורס מקצועי, במיוחד אם מדובר במשמרת לילה שהיא רגועה יותר. בנוסף, חברות הדלק בישראל תמיד מחפשות עובדים חרוצים שרוצים להתקדם לתפקידים של מנהלי תחנה, תפקיד שמספק גם שכר לא רע בכלל וגם דלקן לרכב.

עבודה מועדפת

מחפשים משהו אחר?

עבודה מועדפת היא אמנם משתלמת ובעלת יתרונות, אך ייתכן שאתם מעדיפים לא לבזבז זמן על עבודות זמניות ולצלול היישר אל “עבודה של גדולים”. אם זה המצב לגביכם, אנחנו ממליצים על אבחון תעסוקתי לחיילים משוחררים. 

השתחררת מצה”ל או מהשירות הלאומי, ועכשיו צריך לבחור את הפרק הבא, שיהיה משמעותי לא פחות ממה שעשית עד היום, ואפילו הרבה יותר!

אנחנו ביחידת האבחון של מעוף נסייע לך לבחור נכון את המקצוע המתאים ביותר עבורך גם בלימודים וגם בתעסוקה.

 

קישורים בנושא עבודה מועדפת שיכולים לעניין אתכם

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)