fbpx

איך כותבים קורות חיים – המדריך המלא

קורות חיים הם כרטיס הכניסה שלכם למשרה המבוקשת, המסמך שמייצר את הסינון הראשוני והרושם הראשוני בשלבי תהליך חיפוש ומציאת העבודה שלכם. לכן, חשוב לדעת איך לכתוב קורות חיים בצורה שתוביל אתכם להצלחה ולהבין את המשמעות של קורות החיים – המעסיק שקורא עשרות ומאות קורות חיים בתהליך יכול לפסוח עליכם או לסמן אתכם כמועמדים תוך מספר דקות, רק על פי איכות קורות החיים – אז אל תפספסו את הטיפים שלפניכם לאיך כותבים קורות חיים שיגרמו לכם להתבלט.

מתוך מגוון קורות החיים שמוגשים על כל משרה מבוקשת, רק עשרה אחוזים מהאנשים שהגישו זוכים להזמנה לראיון. מתוך עשרת האחוזים הללו, 20 אחוז בלבד יקבלו הצעת עבודה. באחוזים – זה אומר ששלושה אחוזים בלבד מתוך אלו ששלחו קורות חיים למשרה יקבלו אותה. אלו נתונים אמיתיים מהשטח שהתקבלו לאחר ניתוח של 130 אלף מסמכים באתר חיפוש העבודה האמריקאי זטי.קום. אנחנו לא מספרים לכם את זה כדי שתתייאשו, להיפך, חשוב לנו שתבינו כמה השקעה ראשונית בקורות החיים היא קריטית ושווה את המאמץ. אתם יכולים להיות חלק מהאחוזים הבודדים הללו – אם רק תהיו מוכווני מטרה ותשימו לב לכל פרט בדרך.
זו הסיבה שהכנו לכם את כל הטיפים לאיך כותבים קורות חיים!

לפניכם המדריך המלא לכתיבת קורות חיים מנצחים עם טיפים מיוחדים שיקדמו אתכם בתהליך:
1. התאמה אישית: רבים נוטים להאמין שברגע שניסחתם קורות חיים, סיימתם את העבודה. למעשה, חשוב וכדאי להתאים את קורות החיים לכל משרה שאתם מחפשים ולהוסיף התאמות ושינויים לפי הארגון אליו אתם פונים. לדוגמה, אם אתם מחפשים עבודה כמנהל פרויקטים בחברת פרסום או בחברת בנייה ,הדגישו את הניסיון הרלוונטי לתחום הספציפי, כדי להדגיש את היתרון שלכם על פני המתחרים. מחולל קורות חיים יכול לעזור לכם בתהליך ולסייע לייצר מבנה נכון של קורות החיים, אותו תוכלו לשנות לפי הצורך ולפי החברה אליה אתם פונים. אף אחד לא מצפה שתדעו איך לכתוב קורות חיים מושלמים באופן טבעי, לכן כדאי להיעזר בכל מה שיכול לסייע לכם בתהליך.
2. מכתב מקדים: מכתב מקדים באי מייל שמעניק הקדמה לקורות החיים הוא קריטי, מספר שורות של הצגה עצמית, פנייה אדיבה ופירוט המשרה שאתם מחפשים ומדוע. אתם עוזרים בכך למעסיקים לזכור אתכם טוב יותר, לסמן אתכם לטובה ולהבין שהשקעתם עוד מספר דקות כדי להציג את עצמכם בצורה ברורה וייעודית ולא פשוט צירפתם ושלחתם קורות חיים בצורה אוטומטית.
3. מחולל קורות חיים: כדאי להיעזר בשירות של מחולל קורות חיים (ממש כמו שיש לנו באתר) שיכול לקצר את התהליך ולעזור לכם לייצר מבנה נוח שאיתו תוכלו לעבוד, במיוחד אם אין לכם ניסיון קודם בכתיבת קורות חיים או אם יש לכם ניסיון תעסוקתי נרחב ואתם לא בטוחים איך לארגן את הכל בצורה נגישה ונעימה לקריאה.
4. שימו לב לפרטים הקטנים: למשל, אם יש לכם כתובת אי מייל מצחיקה, פתחו כתובת אי מייל חדשה לטובת חיפוש העבודה, כתובת שמציינת את השם שלכם בלבד. בנוסף, אין צורך לציין את הכתובת הפיזית המלאה שלכם אלא רק איזור או עיר מגורים, עד שישאלו אתכם בראיון.
5. פירוט תחומי האחריות התעסוקתית: ראשית, את הניסיון התעסוקתי מפרטים מהסוף להתחלה (מתחילים מהתפקיד האחרון שביצעתם, ולא מהראשון).
בנוסף, שימו לב שציון משרה ותפקיד הוא לא מספיק בעולם התעסוקה של ימינו. חשוב להדגיש מה המשרה כללה ולהבליט את הכישורים שהפגנת בתפקיד, גם אם לכם נדמה שאין מה להדגיש. לדוגמה: אם היית מנהל אדמיניסטרטיבי, יש לציין את תחומי האחריות עליהם חלשת בתפקיד. מה למשל ניתן לציין בתפקיד ניהול אדמיניסטרטיבי?
ניהול הנהלת חשבונות ומשכורות, שליטה במערכות CRM, שירות לקוחות, ניהול יומן או מספר יומנים במקביל ועוד. אם אתם לא בטוחים מה חשוב וכדאי לפרט, קראו עוד על משרות דומות ברשת או השתמשו בשירות של מחולל קורות חיים שיכול לעזור לכם בפירוט המשרות. בכל תפקיד, החל מעובד זוטר ועד מנהל בכיר, ניתן למצוא נקודות חשובות לציון מבחינת הנסיון התעסוקתי – צריך פשוט להשקיע בכך מחשבה ומעט מחקר.
6. ניסיון אקדמי: חשוב לציין את התואר שלמדתם, מוסד ההשכלה וכל קורס רלוונטי שלמדתם אחרי לימודי התואר. אם למדתם קורס מדריכי פילאטיס ואתם מתראיינים לתפקיד מנהל פיננסי, כמובן שאין צורך לציין את קורס הפילאטיס שלא קשור לתחום אבל אם למדתם קורס מנהיגות או כישורי מחשב שיכול להבליט אתכם לטובה, אל תהססו לשתף. בנוסף, אלא אם כן יש סיימתם לימודי תואר בהצטיינות, אין צורך לציין את ממוצע הציונים, אלא אם כן נשאלתם.
7. צבא או שירות לאומי: חשוב לציין את הנושא הזה משום שאם שלא תציינו, מעסיקים יכולים להסיק שלא שירתתם ואף פעם אין לדעת מי מהמעסיקים מעניק לכך משקל זה או אחר. אם במהלך השירות זכיתם לפרס או קיבלתם תואר הצטיינות זה או אחר, ציינו זאת לאחר ציון שנות השירות, התפקיד ואפילו הארגון, החטיבה או החיל שהייתם שייכים לו.
8. עיצוב המסמך: השקיעו מחשבה בפורמט ובעיצוב – כדאי לבלוט מעל אחרים כדי שהמעסיק יסמן אתכם לטובה אבל חשוב גם לא להעמיס. עמוד אחד בגודל A4 הוא האורך האידיאלי, בדרך כלל רבים מהמגייסים ידפיסו את קורות החיים ומבחינת נוחות, קל יותר שיש עמוד אחד בו הכל מרוכז. פונט בגודל 10 הוא גודל מתאים או 12 אם אתם צריכים למלא את הדף. ישנן עשרות אפשרויות לעיצוב קורות חיים ברשת או דרך שירותי מחולל קורות חיים, אלמנטים כמו כותרות מודגשת, פרטי קשר מודגשים וכו’. לרוב, אלא אם כן אתם מתחרים על משרת עיצוב ואתם רוצים להרשים, אין צורך להשקיע בעיצוב ייחודי מדי, משום שהמגייסים ידפיסו את המסמך בשחור לבן בכל מקרה. אם אתם מגיעים עם קורות החיים לראיון, לא יזיק להגיע עם עותק בכותרת בצבעוניות עדינה כמו כחול כהה או בהיר או להדפיס את קורות החיים על דף כחול או ירוק שיבלוט על פני האחרים ויראה את ההשקעה והחשיבה שלכם על כל פרט.
כמו כן, חשוב שתדעו – לאחר שאתם שולחים את קורות החיים, מערכות אוטומטיות סורקות אותם ומתייקות אותם במערכות הגיוס של הארגון, ולכן כדי שכל הפרטים יקלטו באופן תקין הימנעו מעיצובים מיוחדים מדי או לא סטנדרטים, והקפידו לשלוח קובץ בפורמט וורד או PDF.
9. אנגלית או עברית? הכל תלוי בתפקיד אליו אתם מתמודדים. בגדול, רוב חברות ההיי-טק יצפו לקבל קורות חיים באנגלית. אם בחרתם לוותר על קורות חיים באנגלית, יש לציין את רמת האנגלית שלכם בכתיבה, דיבור וקריאה וגם לציין שפות נוספות רלוונטיות בהם אתם שולטים במידה זו או אחרת.
10. המלצות! אל תזלזלו בנושא הזה, אף פעם אין לדעת מי מכיר את מי, במיוחד בשוק התעסוקה הישראלי, שהוא קטן יחסית ובו הרבה אנשים מאותו התחום מכירים אחד את השני. בחרו בקפידה מנהלים וקולגות שימליצו עליכם בחום, דברו איתם לפני שאתם מוסיפים אותם לרשימת הממליצים וקבלו מהם את אישורם. מומלץ להוסיף לפחות שלוש המלצות רלוונטיות לקורות החיים או להוסיף הערה שהמלצות יתקבלו לפי דרישה. בכל מקרה, הכינו שלושה ממליצים רלוונטיים ומתאימים שיהיו מוכנים להמליץ עליכם ויהיו רלוונטיים למשרה שאתם מחפשים.

לפי הנתונים שחשפנו בפניכם בתחילת הכתבה, שימו לב שיש לשלוח בממוצע כשלושים עד חמישים קורות חיים כדי להגיע בדרך כלל למשרה המבוקשת שלכם. כמובן שהכל פתוח – לפעמים יהיה לכם מזל במשרה השלישית שתגיעו אליה ולפעמים תצטרכו לשלוח קורות חיים לארבעים משרות שונות כדי להגיע לראיון שיתאים לכם ואתם תתאימו לו. חשוב להכין את עצמכם מראש לאכזבות שעלולות להתרחש, להגיע לתהליך עם אנרגיות חיוביות ואורך רוח והכי חשוב – להאמין בעצמכם וביכולות שלכם!

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)