fbpx

המדריך המלא למציאת עבודה בפייסבוק

פייסבוק היא מזמן כבר לא רשת חברתית למטרות פנאי בלבד, אלא כלי יעיל של ממש למטרות יצירת שיתופי פעולה, מציאת עבודה, תקשורת עסקית וקידום אישי.

הרשת שהתחילה את דרכה בשיתוף תמונות חברתיות וסטטוסים אישיים, התקדמה והתפתחה והיא כיום עובדת בשבילנו ומייצרת הזדמנויות, אפשרויות נטוורקינג ויצירת קשרים שמובילים להצעות עבודה. צריך לדעת רק להשתמש בה נכון!

לפניכם רשימת כללים שיסייעו לכם להשתמש בפרופיל שלכם בצורה נכונה ולהשתמש בפלטפורמה בצורה עסקית שתוביל להצלחה במציאת עבודה:

1. יש להשתמש בפרופיל בצורה חכמה: במובנים רבים, חיפוש עבודה בפייסבוק הוא לא שונה מחיפוש עבודה בחיים האמיתיים. כמו שלא הייתם מגיעים לראיון עבודה בלבוש מרושל או מפתחים שיחות בנושאים שנויים במחלוקת עם המראיינים, גם לפוסטים ושיתופים שאתם מניחים בפרופיל ובפיד שלכם, במיוחד בתקופות של חיפוש עבודה, יש משמעות אדירה. מה הכוונה? בעבר, אנשים היו פותחים פרופיל נפרד בפייסבוק בו היו דואגים לתמונה ייצוגית עם רזומה מסודר ותמונות מקצועיות כדי לא לדאוג לגבי המידע שמגייסים רואים או לא רואים. היום, אנחנו מבינים שזה לא אופציה יעילה ממספר סיבות ואנחנו מיד נעניק פתרון לכך!

אז למה לא כדאי לפתוח שני פרופילים?

א. המגייסים יודעים למצוא את הפרופיל האמיתי שלכם בעזרת אי מייל או חיפוש בפייסבוק כך שבפרופיל העסקי ומולו יעמוד הפרופיל שלכם עם שלל תמונות לא מחמיאות, ציטוטים מן העבר ושאר ירקות. הכוונה היא לא שתסתירו את האישיות האמיתית שלכם,

אלא שתדעו לחשוף פרטים בפרופיל שיעשו בדיוק את העבודה ההפוכה – יסייעו לכם במיתוג אישי ובקידום העבודה המבוקשת שלכם.

ב. יש חשיבות בשימוש מקצועי דווקא בפרופיל האמיתי בו אתם משתמשים באופן קבוע. בעזרת שיפור המוניטין שלכם, תוכלו לקדם את עצמכם בקבוצות, להעלות תכנים מקצועיים וליצור קשרים מקצועיים.

אז מה הפתרון? פשוט וקל! אפשרויות הפרטיות בפייסבוק מאפשרות לכם לחשוף בפני מי שאתם רוצים סטטוסים, תמונות וכל מידע עליכם שמופיע בחיפוש. לכן, שימו לב שהגדרות הפרטיות שלכם בוררות תמונות אישיות ופרטים שאתם לא מעוניינים בהם, לאנשים שאינם חברים שלכם. כך תוכלו לשלוט במידע הנגיש עליכם ברשת וגם ליהנות מהפרופיל שלכם באופן אישי.

 

2. חשוב להיעזר בקבוצות: חלק ניכר ממנגנון חיפוש עבודה בפייסבוק הוא שימוש נכון בקבוצות הפייסבוק. ישנן שלל קבוצות בנושאי חיפוש עבודה בקטגוריות שונות, לפי מיקום גיאוגרפי, לפי השפה המדוברת, לפי תחום וענף, אפילו לפי רמת הוותק בארגון כמו ג’וניורים ובכירים, כל מה שצריך לעשות זה לחפש ולהצטרף לקבוצות. לפייסבוק יש אלגוריתם חכם כך שברגע שתצטרפו לקבוצות מסוימות, הם ידעו להציע לכם קבוצות אחרות המתאימות לכם ויותר פוסטים לחיפוש עבודה יופיעו ספונטנית אצלכם בפיד. מהניסיון שלנו, קבוצות פייסבוק הן כלי יעיל ומצויין לחיפוש עבודה, בהן נמצאים מגייסים מחברות מובילות בשוק. בנוסף לקבוצות ייעודיות בפייסבוק לחיפוש עבודה, ישנן דרכים נוספות להשתמש בקבוצות הפייסבוק בצורה מקצועית: ישנן קבוצות מקצועיות שעיקר העשייה בהן לא מתרכז בחיפוש עבודה אך המכנה המשותף הוא עולם תוכן מקצועי. למה הכוונה?

למשל, ישנן קבוצות מעצבים גרפיים בפייסבוק בהן משתמשים דנים בנושאים מקצועיים אלו או אחרים, שואלים שאלות ומתדיינים בתחום העיסוק שלהם. חשוב להשתתף בקבוצות האלו בתחום העיסוק שלכם, לעזור ולענות לשאלות וגם להגיב ולהציע מתוך הנסיון שלכם. זה פותח פתח לאפשרויות והצעות עבודה משום שיכירו כבר את השם שלכם בתור אוטוריטה מקצועית. זה חלק בלתי נפרד מתוך מיתוג אישי בפייסבוק. בנוסף, בקבוצות מקצועיות ישנן הצעות לפרויקטים, עבודות ושיתופי פעולה באופן תדיר, גם אם זה לא עיקר העשייה.

 

3. שימו לב לגורמים מקצועיים בפייסבוק: חלק מתהליך חיפוש עבודה בפייסבוק כולל אינטראקציה עם חברות כוח אדם וחברות מובילות בשוק שמפרסמות מודעות חיפוש עבודה ונגישות לפניות. כדאי לסמן לייקים לחברות בתחום שאתם נושאים אליהם עיניים וכך בעצם ליהנות משני מישורים:

א. מצד אחד, להתעדכן במה שקורה בשוק מבחינת חדשנות וחדשות של חברות שמעניינות אתכם שמפרסמות בפייסבוק הישגים, עדכונים ומידע מקצועי בתחום.

ב. מצד שני, להיות זמינים ומעודכנים כאשר החברות מפרסמות משרות פנויות שיעניינו אתכם.

בנוסף, תמיד אפשר ליצור קשר בפייסבוק עם חברות פוטנציאליות שמעניינות אתכם, היישר לעמוד שלהם! מכתב פנייה אטרקטיבי, לינק לפורטפליו שלכם או כתבה שפרסמתם ברשת, כל אלו יכולים לקדם אתכם לקראת עבודה בתחום ולהרשים את אנשי הקשר בחברה.

 

4. מיתוג אישי זה א’-ב’: מיתוג אישי ברשת לא כולל רק דאגה לפרופיל שלכם ולאיך שהוא נראה אלא גם יוזמה של קבוצות ועמודים. חלק ממיתוג אישי בפייסבוק הוא לייצר לעצמכם שם ברשת. מנהלי קבוצה מצליחה או עמוד מצליח זוכים להילה מסוימת רק בשל האחריות שלהם כמנהלי קבוצה ושומרי הסף שמאפשרים שיח ברשת, מגיבים על פוסטים של משתתפים אחרים ומחוללי שיחה. לכן, דרך מצוינת לייצר לעצמכם שם ומוניטין הוא לפתוח דף וקבוצה רלוונטי לתחום שלכם. רק שימו לב, דף וקבוצה מצליחים דורשים השקעה!

 

5. השתמשו בחיפוש מתקדם! מנגנון החיפוש של פייסבוק מאפשר חיפוש עבודה בפייסבוק בקלות כיום. חיפוש מילות מפתח רלוונטיות לתחום יעזור לכם לדוג פוסטים רלוונטיים. שימו לב שההגדרות של פייסבוק מאפשרות למיין פוסטים לפי קטגוריות שונות כמו: שנת העלאה, פוסטים חדשים שעוד לא נחשפתם אליהם ואפילו מיקום גיאוגרפי. השתמשו בחיפוש בחוכמה ותוכלו להחשף להצעות עבודות ממקורות אמינים ובלתי צפויים מידי חברות שלא הכרתם וקבוצות חדשות שכדאי לכם להכיר.

 

יש לנו 5000 משרות שמחכות לכם ממש עכשיו!
לחצו פה לחיפוש משרה

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)