fbpx

גיוס עובדים במדיה החברתית – עשה ואל תעשה

המדיה החברתית חוללה מהפכה באופן שבו אנו מתקשרים ומתחברים עם אחרים, ואין זה מפתיע שהיא הפכה גם לכלי חשוב עבור מגייסי עובדים. עם למעלה מ-3.6 מיליארד אנשים המשתמשים במדיה חברתית ברחבי העולם, זוהי דרך חזקה ויעילה להגיע למועמדים פוטנציאליים. עם זאת, חשוב להשתמש במדיה החברתית בצורה אסטרטגית ואתית. במאמר זה, נסקור כמה מהשיטות בהן כדאי לפעול, וכמו כן – את אלה שמהן כדאי להימנע כאשר אתם מחפשים עובדים חדשים לארגון שלכם בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין ובכל רשת אחרת. הכנו לכם רשימת “כדאי” ו”לא כדאי” בכל הנוגע לשימוש במדיה חברתית לצורך גיוס עובדים.

עשו: הגדירו את קהל היעד שלכם

הצעד הראשון בשימוש במדיה חברתית לגיוס הוא להגדיר את קהל היעד שלכם. את מי אתם מחפשים? באילו כישורים, ניסיון על המתמודדים להחזיק? אילו ערכים ותכונות אישיות חשובים לארגון שלכם? לאחר שתהיה לכם תמונה ברורה של המועמד האידיאלי, תוכלו להתחיל לזהות את ערוצי המדיה החברתית שסביר להניח שיגיעו אליו או אליה.

לדוגמה, אם אתם מחפשים אנשי מקצוע מיומנים במיוחד בענף מסוים, סביר להניח כי לינקדאין תהיה הדרך הנכונה ביותר להגיע אליהם. אם אתם מחפשים כישרון יצירתי, פלטפורמות חזותיות כמו אינסטגרם או TikTok עשויות להיות יעילות יותר. על ידי מיקוד המאמצים שלכם בערוץ הנכון, תוכלו למקסם את ההשפעה של מסעות הפרסום שלכם לגיוס במדיה החברתית.

אל תעשו: אל תשתמשו במדיה החברתית ככלי הגיוס היחיד שלכם

בעוד שמדיה חברתית עשויה להיות כלי רב עוצמה לגיוס, חשוב לזכור שהיא לא צריכה להיות הכלי היחיד שלכם. לא כל המועמדים משתמשים במדיה חברתית באופן קבוע, וייתכן שלחלקם אין נוכחות בפלטפורמות שאליהם אתם מכוונים. חשוב להשתמש במגוון ערוצי גיוס, כולל מודעות בלוחות דרושים, ירידי קריירה והפניות לעובדים, כדי להבטיח שתגיעו למאגר מגוון של מועמדים.

עשו: השתמשו בתוכן וויזואלי שימשוך את העין במודעה שלכם

אחד היתרונות הגדולים ביותר של מדיה חברתית היא היכולת להשתמש בוויזואליות צבעונית ובולטת כדי למשוך את תשומת לבו של הקהל. בעת יצירת פוסטים במדיה חברתית כדי לקדם את הזדמנויות העבודה שאתם מציעים, הקפידו להשתמש בתמונות או בסרטונים באיכות גבוהה המציגים את תרבות החברה, סביבת מקום העבודה ואת היתרונות שהארגון שלכם מציע לעובדים שלו.

לדוגמה, תוכלו להשתמש בתמונות של הצוות שלכם עובד על פרויקטים מרגשים, או בסרטונים קצרים של עובדים שמדברים על הסיבה שהם אוהבים לעבוד בחברתכם. חזותיות יכולה להיות דרך רבת עוצמה להעביר את רוח הארגון שלכם ולמשוך כישרונות מובילים.

רוצים לדעת איך לכתוב מודעת דרושים שעובדת?

אל תעשו: אל תשתמשו בתוכן בלתי הולם או פוגעני

אמנם חשוב להשתמש בוויזואליות המושכת את העין, אך חשוב לא פחות לוודא שהתוכן שלכם מתאים לכל הקהלים ושהוא אינו פוגעני. הימנעו משימוש בדימויים או בשפה העלולים להיות מפלים או פוגעניים כלפי קבוצות מסוימות של אנשים. תוכן פוגעני עלול לכלול שימוש בתמונות שמציגות רק גזע או מגדר אחד מסוים, או שימוש בשפה לא הולמת, מפלה או גזענית. בנוסף, היו מודעים לטון ולמסרים של הפוסטים שלכם במדיה החברתית. הימנע משימוש בשפת מכירות, או בלשון “דוחפת” מדי. במקום זאת התמקדו בבניית קשר אמיתי עם מועמדים פוטנציאליים.

עשו: צרו קשר עם הקהל שלכם בעת גיוס עובדים

אחד היתרונות הגדולים ביותר של מדיה חברתית הוא היכולת לתקשר עם הקהל שלכם בזמן אמת. בעת קידום הזדמנויות עבודה ברשתות החברתיות, הקפידו להגיב לתגובות ולהודעות באופן מיידי. זה יכול לעזור לבנות תחושה של קהילה ואמון עם מועמדים פוטנציאליים לעסק שלכם.

בנוסף, שקלו להשתמש במדיה חברתית כדי להציג את התרבות והערכים של החברה שלך. לדוגמה, תוכלו לשתף תמונות של אירועי גיבוש צוותיים, או אולי לפרסם ולהדגיש את העבודה שאתם עושים כדי לתמוך במטרה מסוימת. זה יכול לעזור ליצור תחושה של מוכוונות ומשמעות סביב הארגון, מה שעשוי להוות משיכה רבת עוצמה למועמדים.

 

   

אל תעשו: אל תתעלמו ממשוב שלילי

בעוד שמדיה חברתית עשויה להיות דרך מצוינת לבנות תדמית מותג חיובית, חשוב להיות מוכנים גם למשוב שלילי. אם מישהו משאיר תגובה שלילית או ביקורת על הארגון שלכם, חשוב להגיב למשוב בזמן קצר ממועד הפרסום ובאופן מקצועי. ניקטו בצעדים כדי לטפל בכל חשש או נושא שעלה על הצד המקיף ביותר. התעלמות ממשוב שלילי ברשתות החברתיות עלולה לפגוע במותג שלכם ולהפחית את הסבירות שכישרונות מובילים ירצו לעבוד עבור הארגון שלכם.

 

עשו: השתמשו בניתוחים אנליטיים והפיקו מהם על הפרסומים שלכם

פלטפורמות מדיה חברתית מציעות שפע של נתונים וניתוחים שעשויים לעזור לכם לחדד את אסטרטגיות הגיוס שלכם. על ידי ניתוח הנתונים שלכם באופן יעיל, תוכלו לעקוב אחר האפקטיביות של מסעות הפרסום והגיוס שלכם במדיה החברתית, לזהות אילו ערוצים מניבים את התנועה הגדולה והאפקטיבית ביותר, ולהתאים את ההודעות והמיקוד שלכם בהתאם.

לדוגמה, במידה והעלתם מודעות דרושים כחלק מקמפיין ממומן, אתם יכולים לעקוב אחר מדדים כגון שיעורי קליקים, שיעורי מעורבות ושיעורי המרה כדי לראות אילו פוסטים מהדהדים הכי טוב באזני קהל היעד שלכם. זה יכול לעזור לכם לקבל החלטות מונעות נתונים ולמטב את מאמצי הגיוס שלכם במדיה החברתית לאורך זמן.

 

אל תעשו: אל תדברו בשפה נמוכה ולא מקצועית

למרות שמדיה חברתית היא לרוב פלטפורמה “קז’ואלית” יותר מערוצי גיוס מסורתיים (כמו עיתון, טלוויזיה וכדומה), חשוב לשמור על רמת מקצועיות ולהימנע משימוש בשפה או בתכנים שעלולים להיראות כלא-מקצועיים או פוגעניים. זה כולל הימנעות מסלנג או ז’רגון שאולי לא מוכרים לכל המועמדים, הימנעות משימוש בהומור או סרקזם שעלולים להתפרש בצורה לא נכונה, והקפדה על הטון והקול שבהם אתם משתמשים בפוסטים שלכם במדיה החברתית. זכרו שהמדיה החברתית היא פורום ציבורי, וכל תוכן שאתם מפרסמים שם יכול להיראות על ידי מועמדים פוטנציאליים, כמו גם עובדים, לקוחות ושותפים קיימים.

 

עשו: בנו קשרים עמוקים עם מועמדים

לבסוף, זכרו שמדיה חברתית היא כלי לבניית מערכות יחסים עם מועמדים פוטנציאליים, ולא רק דרך להפיץ את מודעת הדרושים שלכם. על ידי יצירת קשר עם מועמדים פוטנציאליים ברשתות החברתיות, אתם יכולים לבנות קרבה וליצור רושם חיובי לארגון שלכם. זה יכול לעזור לכם למשוך כישרונות מובילים ולשפר את שם המותג לאורך זמן.

לדוגמה, תוכלו לפנות באופן אישי למועמדים שעוסקים בפוסטים שלכם במדיה החברתית ולהזמין אותם לתקשר עם הארגון שלכם. לחילופין, תוכלו להשתמש במדיה חברתית כדי לשתף עצות מועילות בקריירה או תובנות בענף שעשויות לעניין ולתת ערך נוסף למועמדים פוטנציאליים. על ידי בניית קשרים עם מועמדים, אתם יכולים ליצור צינור של אנשים מוכשרים שמתלהבים מהסיכוי לעבוד עבור הארגון שלך.

 

סיכום – גיוס עובדים ברשתות החברתיות

מדיה חברתית עשויה להיות כלי רב עוצמה לגיוס כישרונות מובילים, אך חשוב להשתמש בה בצורה אסטרטגית ואתית. על ידי הגדרת קהל היעד שלכם, שימוש בתוכן ויזואלי בולט ומושך, מעורבות עם הקהל שלכם וניתוח נתונים נכון, אתם יכולים ליצור קמפיינים יעילים לגיוס בערוצי מדיה חברתית שימשכו כישרונות מובילים בתחום. עם זאת, חשוב לא פחות להימנע משימוש בתוכן בלתי הולם או פוגעני, התעלמות ממשוב שלילי, התעלמות מחוקי פרטיות הנתונים והסתמכות על מדיה חברתית בלבד לצורך גיוס עובדים. על ידי מעקב אחר העצות שלנו במעוף, תוכלו להשתמש במדיה החברתית כדי לבנות כוח עבודה מגוון ומוכשר שמניע את הצלחת הארגון שלכם.

 

בעוד שמדיה חברתית עשויה להיות כלי רב עוצמה לגיוס, חשוב להכיר בכך שזה רק חלק אחד מהפאזל. כדי לבנות כוח עבודה יעיל עבור הצלחת הארגון, מומלץ לשקול שיתוף פעולה עם חברת גיוס עובדים. על ידי עבודה עם חברת גיוס, תוכלו לנצל את המומחיות, הרשתות והמשאבים שלה כדי למצוא את המועמדים הטובים ביותר עבור החברה. זה עשוי לחסוך לכם זמן, כסף, מאמץ ואנרגיה רבים בהשוואה לניסיון לגייס עובדים בעצמכם. בנוסף, חברות גיוס יכולות לעזור ולספק הדרכה בנושאים רבים הקשורים לגיוס. בסך הכל, שיתוף פעולה עם חברת גיוס יכול לעזור לכם למצוא את המועמדים המתאימים לארגון שלכם, כך שתוכלו להתמקד בהגדלת העסק ובהשגת היעדים שלכם מבלי לדאוג לגיוס העובדים.

 

מחפשים עובדים חדשים עבור העסק שלכם? תנו לנו לעזור לכם בגיוס העובדים הנכונים עבורכם!

חיפוש עובדים

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)