fbpx

סינון קורות חיים, המדריך המלא – 10 טיפים שיעזרו לכם לעשות סדר בבלאגן! 

תהליך המיון לעובדים חדשים הוא תהליך מורכב בעל שלבים רבים ושונים אך הכל מתחיל במיון קורות החיים.

כאשר אנחנו מסתכלים על קורות חיים של מועמד, עוד לפני שפגשנו אותם או דיברנו איתם, איזה דברים עלינו לשים לב אליהם, איך מסננים את קורות החיים המתאימים לנו, לאילו דגלים אדומים עלינו לשים לב?

אספנו עבורכם עשרה טיפים חיוניים למיון יעיל של קורות חיים בדרך למצוא את המועמד המתאים לכם.

1. הכינו לכם מראש רשימת דרישות לתפקיד:

קחו בחשבון את אופי המשרה ותבנו לכם רשימה של כישורים תכונות או ניסיון אשר הכרחי מבחינתכם לביצוע המשרה ואותם אתם מחפשים במועמד האידיאלי. חלקו את הרשימה לפי סדר עדיפויות- תכונות שהן מאסט מבחינתכם ותכונות אשר הייתם מעדיפים שיהיו למועמד. ככל שהרשימה תהיה יותר מפורטת ויהיו בה יותר קריטריונים, ככה יהיה לכם יותר קל לדייק בבחירה שלכם ולסנן החוצה את המועמדים הלא מתאימים.

2. מקרא אישי:

לעיתים מגיעים אל שולחן הממיין קורות חיים רבים שהוא צריך לעבור עליהם בזמן קצוב, דרך טובה לסנן בין כל אלה בלי לאבד את הרצף ולהתבלבל בין המועמדים השונים הוא ליצור לעצמכם מקרא, אם זה לפי צבעים, מספרים או כל דבר שעובד בשבילכם ולקטלג את קורות החיים לפי “מתאים” “אולי מתאים” “לא מתאים”. ככה תדעו מאילו קורות חיים להתעלם ולסנן החוצה ולאילו לחזור אח”כ לקריאה נוספת ומעמיקה.

3. סדר וניקיון: 

אמנם נשמע בסיסי אבל כה חשוב, מסמך מסודר מעיד על מי שכתב אותו ויכול ללמד אותנו על האדם מאחורי קורות החיים. יש לשים לב לניסוח טוב ועקבי, שגיאות כתיב, ואפילו לגודל הפונט. בסופו של דבר זה אדם שתרצו שיעבוד אצלכם בחברה והצגת מסמך מסודר מעידה על תשומת לב לפרטים וסדר וארגון בעבודה.

4. ניסיון והכשרה מתאימים:

לפעמים יגיעו אלינו קורות חיים מרשימים במיוחד אבל יש לשים לב אם הניסיון וההכשרה התעסוקתית מתאימים למשרה הספציפית אותה אתם מחפשים לאייש. לדוגמא אדם עם ניסיון רב במחשבים לא בטוח יתאים למשרת שיווק. חפשו ניסיון בתחום או בתחומים הקשורים לנושא המשרה.

5. תחומי אחריות VS הישגים:

תחפשו הישגים! כאשר אתם עוברים על קורות החיים, תנסו לאתר מקרים בהם המועמד מספר על הישגים שאליהם הגיע בעבודות קודמות, ניהול פרויקט גדול אשר הצליח, סגירת עסקה אשר הכניסה סכום כסף גדול לארגון, לא מספיק שבידי מועמד היו תחומי אחריות רבים אם הוא לא הגיע לשום הישג מרשים בזמן שהיא אחראי עליהם. הישגים אלו הם בעצם הצלחה מוכחת של העובד ואלו המועמדים שתרצו שיעבדו אצלכם!

6. חשיבה קדימה:

כיצד ניתן לזהות מועמדים יציבים אשר דוחפים קדימה ומפתחים את עצמם במקום העבודה?

כבר בשלב של קריאת קורות החיים ניתן לזהות פעולות ומהלכים אשר מעידים על אדם עם חשיבה קדימה, הדברים אשר תרצו לחפש הם קידומים בתוך הארגון, התמחויות ורכישת כישורים חדשים בזמן העסקה,

הרי שבסופו של דבר, כאשר אתם מעסיקים עובד חדש, תרצו שאותו עובד ישאר אתכם לטווח ארוך.

7. לקרוא בין השורות:

חשוב לשים לב לאופן שבו בחר המועמד להציג את עצמו בקורות החיים. אילו דברים נכללו? אילו דברים הושמטו? קלישאות וסיסמאות יכולות להסיט אותנו מהעיקר שהוא ניסיון וכישורים. בסופו של דבר ניסוחים יפים לא יעזרו לאדם לבצע משרה שאין לו את הכישורים המתאימים עבורה.

8. שימו לב לכרונולגיה:

בדרך כלל קורות החיים מתחלקים לשתי קבוצות- האנשים המציגים ניסיון תעסוקתי בצורה של רשימה כרונולוגית ואלו אשר מציגים בצורה של רשימת הישגים וכישורים. כאשר מציגים את קורות החיים לא בסדר כרונולוגי קשה יותר בדרך כלל לזהות סתירות או הגזמות אותן אי אפשר להסתיר על ציר זמן.

יש לשים לב האם הסדר הכרונולוגי הגיוני, כמה זמן נשאר העובד בעבודה, זמן העסקה בעבודות קודמות, ומספר עבודות שהחליף בשנים האחרונות.

9. האצלת סמכויות:

אל תעשו הכל לבד! מיון וסינון קורות חיים יכול להרגיש לפעמים כמו תהליך ארוך ואף מתיש, במיוחד כשיש מועמדים רבים לתפקיד ויש זמן קצוב לאיוש המשרה. אל תהססו להשתמש בעזרה. שימוש באדם נוסף בתהליך יעזור לכם לזהות פרטים שאולי פספסתם בטעות ולתת חוות דעת שנייה, שתמיד יכולה לעזור.

שימו לב שבמידה ויש לכם רשימת דרישות מסודרת ומפורטת, יהיה לכם קל יותר להשתמש בעזרה של אדם נוסף אשר יבין בקלות את הצרכים של המשרה ויוכל להמשיך לסינון עמוק יותר ובכך לחסוך זמן עבודה ולהגיע לתוצאות מהירות יותר.

10. הגדירו לוחות זמנים והכירו כלים טכנולוגיים שמקצרים את התהליך:
לעיתים, המשימה של מציאת המועמד קצובה בזמן ויש לאייש את המשרה במהירות, שימו לב שאתם מגדירים לעצמכם לוחות זמנים ויעדים ברורים על מנת שתוכלו לבצע את הסינון הנדרש באופן קפדני ללא התפשרות על מועמד ראוי מתוך מגבלת הזמן הדרושה לאיוש המשרה.
חשוב גם “לשחות” בעולם משאבי האנוש ולהכיר כלים חדשניים כמו צ’אטבוטים, שאלות סינון אוטומטיים ושלל כלים דיגיטליים שיסייעו לכם לקדם את התהליך ולייצר סינון ראשוני שיקל עליכם במלאכה.

לסיכום, אין ספק שתהליך מיון קורות החיים הינו שלב קריטי במיון המועמדים למשרה וישנם צעדים מקדימים שניתן לעשות על מנת לייעל ולשפר את התהליך.
קחו אתכם את הטיפים הנ״ל בפעם הבאה שאתם עומדים מול תהליך כזה ושיהיה בהצלחה!

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)