fbpx

למה מיתוג מעסיק הוא קריטי לארגון? 5 הסיבות שחייבים להכיר בדרך לגיוס עובדים איכותיים

מדוע חשוב לדאוג לאסטרטגיית גיוס מעסיק לעסק בשוק התחרותי של גיוס עובדים? לפניכם חמש סיבות מובילות שמסבירות למה מיתוג מעסיק הוא לא רק הנושא הכי חם בתחום הגיוס, הוא גם נושא חשוב במעלה עבור כל חברה שמתמודדת עם גיוס טאלנטים באופן שוטף ודרך מעולה להקל על התהליך הלא פשוט של גיוס עובדים איכותיים.
אז מה זה מיתוג מעסיק אתם שואלים?
מיתוג מעסיק הוא מהלך רחב של החברה המשפיע באופן ישיר על העובד, הרבה מעבר אפילו לתנאי המשרה שמקבל העובד הפוטנציאלי, מהלך המעניק לחברה יתרון עצום בתחום הרגיש של גיוס עובדים.
אסטרטגיה נכונה מייצרת תדמית שנבנית על ידי מחקרים, ניתוח השוק והתאמה מקצועית בין החברה לבין התדמית שהיא צריכה ומבקשת והופכת את הארגון, דרך תכנית שיווקית ואסטרטגית, יחסי ציבור, פרסום ברשתות החברתיות, יצירת מקום עבודה עם ערך מוסף ועוד, לארגון בעל תדמית אטרקטיבית אליו טאלנטים נמשכים באופן טבעי. ארגון נחשק נהנה מעובדים איכותיים המחויבים לארגון לאורך זמן, משאב קריטי בעולם העבודה התחרותי.
מיתוג מעסיק הפך למושג מבוקש ופופולרי, אך עדיין יש לגבי הנושא סוג של בלבול מסוים, אז מה שונה בין זה לבין גיוס רגיל של עובדים?
מיתוג העסק או החברה בתור מקום עם ערך, הוא מיתוג שמהדהד בעולם הגיוס של התחום בו עוסקת החברה ומשפיע על תוצאות הגיוס שלה במידה רחבה הרבה יותר מאשר גיוס ישיר קלאסי בין עובד פוטנציאלי למעסיק. אסטרטגיית מיתוג מעסיק מוצלחת מקצרת תהליכים עבור מחלקת משאבי האנוש, קוצרת הצלחה לטווח ארוך ויוצר יציבות גבוהה בארגון. בדומה למיתוג מוצר למשל בו נעדיף לבחור מוצר אליו יש לנו חיבור רגשי ואמונה שהוא טוב יותר, איכותי יותר ואנחנו מוכנים להזדהות איתו, גם בנושא המעסיק, עובד פוטנציאלי יבחר בארגון שהוא מאמין בו, ביכולות שלו לשפר את מעמדו, שגרת היומיום שלו והקריירה שלו ותופס אותו כארגון חיובי, נחשק ומוצלח.

אז מדוע כל כך חשוב לחברה לדאוג לתחום גיוס מעסיק? קבלו חמש סיבות מובילות שיוצרות את כל ההבדל:
1. חברה הממותגת בתור חברה איכותית שכדאי לעובד להיות חלק ממנה, תקבל פניות איכותיות יותר מעובדים מובילים והיענות גבוהה יותר בעת הגיוס ואפילו פניות ספונטניות ממועמדים מוצלחים במיוחד ששמעו על המוניטין של החברה ועל התרבות הארגונית שלה. חשוב לציין, זו לא השערה, זה עובדה מוכחת ומבוססת שהוצגה על ידי מחקרים של מומחים רבים בענף כמו למשל ברט מינצ’ינגטון, מומחה מיתוג עסקי עולמי, שטען בכנס בו הרצה לאחרונה שמיתוג מעסיק “הוא יותר חשוב אפילו מתנאי שכר לעובדים” ואף הוסיף שהוא “אינו קמפיין אלא פילוסופיה עסקית של ממש”.
2. היתרונות של מיתוג מעסיק באים לידי ביטוי לא רק באיכות הגיוס אלא גם באיכות השימור. אז כיצד זה מתבטא אצל העובדים באופן ישיר?
תהליך מיתוג בעצם מייצר רגשות של ממש בקרב העובדים הפוטנציאליים והעובדים הקיימים לגבי החברה, ומעורר תחושות חיוביות לגביה: העובדים חשים שהחברה דואגת להם, הרבה מעבר לרק שכר ותנאי העסקה סטנדרטיים אלא גם מעניקה להם ערך – תחושה של בית, תחושת גאווה ושייכות כלפי מקום העבודה שלהם, תחושה שהשייכות לארגון משדרגת את הקריירה האישית של העובד, תחושה שהארגון הוא משפחה של ממש ועוד ועוד, הכל תלוי בארגון וברצונות שלו. עובדים שמרוצים מחברה ידאגו גם להוסיף אליה חברים וקולגות איכותיים בצורה של חבר מביא חבר, וכך יש סיכוי אפילו גבוה יותר לעובד להישאר בחברה כאשר הוא זוכה לאישור מבחוץ של הבחירות שלו גם מגורמים חיצוניים.
3. עובד שמחובר למיתוג המעסיק יתחבר לערכי המותג ויהפוך לעובד איכותי יותר ויעיל יותר לאורך זמן. כאמור, תהליך של מיתוג מעסיק משפיע לטובה על הדרך בה עובד תופס את המעסיק ואת הארגון, משפיע ישירות על החיבור שלו למותג ועל הרצון שלו להשפיע לטובה על מקום העבודה שלו, לייצר תהליכים חיוביים ולהוביל את המחלקה שלו והסביבה שלו בחברה למקומות טובים יותר. העובד תופס את עצמו כחלק ממכלול שהוא רוצה לקדם ולהאדיר והחברה רק נהנית מכך. כל אחד מאיתנו רוצה להיות חלק מצוות מנצח, זה צורך טבעי ואנושי של האדם, להוביל ולרצות להיות חלק ממכלול חברה הנחשבת בטופ של התחום שלה.ב
4. חיבור רגשי טוב יותר מצד העובד מוביל ליחסי ציבור חיוביים אורגניים לחברה או לארגון. עובדים המרוצים מסביבת העבודה שלהם ואף גאים בה נוטים לשתף ברשתות החברתיות את סביבת העבודה שלהם, לתקשר לסביבה שלהם פרטים מתוך העבודה וגם לשתף קולגות בחברות אחרות במידע על החברה שאותה הם תופסים כאטרקטיבית ומובילה. מעסיקים יוצרים את החיבור הזה בעזרת תהליך אסטרטגי שכולל יצירת חוויות איכותיות לעובדים, שיפוץ חלל העבודה לחלל מפנק ונעים, מתן ערך מוסף לאורך השנה במועדים מיוחדים ועוד ועוד – בצורה כזו המעסיקים הופכים את העובדים גם לשגרירי המותג שלהם בצורה טבעית.
5. בצורה פרקטית עבור החברה, חברות וארגונים מדווחים שתהליכי מיתוג מעסיק חסכו לחברות כמעט חמישים אחוז מעלויות הגיוס שלהן! הנתון הזה מאוד הגיוני וחוזר על עצמו בענפים שונים שונים. בהתחשב בעובדה שגיוס מעסיק הוא תחום שכולל עלויות רבות של פרסום ושימוש במשאבים מגוונים שכיום נזנחים לטובת פרסום ברשתות החברתיות, הספונטניות בה עובדים מרוצים מתקשרים ומספרים על החברה יוצר מסר אותנטי שמהדהד בקרב תחום וענף מסוים, שפועל טוב יותר מכל קידום או פרסום ממומן. לדוגמה בעולם בו האינסטגרם והפייסבוק שולט בתפיסת המציאות שלנו, מחקרים מספרים שמועמדים לעבודה בני עשרים ושלושים פלוס מדווחים שהיו מוכנים לקבל שכר נמוך יותר בתמורה לעבודה בחברה עם מוניטין נחשב ותרבות ארגונית מנצחת ועוטפת.

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)