fbpx

המדריך למציאת עבודה אחרי צבא

טיול ארוך בחו”ל או רכישת רכב הוא בדרך כלל פסגת החלומות של כל חייל משוחרר אבל לאחר שהחוגר נגזר והמדים יצאו לחופשה, רוב החיילים מבינים שעכשיו יש עוד שלב בדרך לטיול הגדול או כל הרפתקאה אחרת – עבודה וחסכון כמובן, האמצעים שיובילו לכיבוש כל מטרה ויעד.
אולי אתם כבר יודעים מה הטראק המועדף עליכם או אולי אתם בכלל חלק מהחיילים המשוחררים שכלל לא חולמים על טיול או מנוחה אלא ששים כבר לצאת לדרך מקצועית משלהם.
בכל מקרה, אנחנו פה כדי לעשות לכם סדר בעניינים ולעזור לכם להבין איך למצוא עבודה אחרי צבא, מה המשמעות של עבודה מועדפת ואילו עבודות מעניינות למשוחררים קיימות בשוק:
1. זכרו! יש הפתעות בעולם התעסוקה:
מעבר למשרות מוכרות לחיילים משוחררים כמו מלצרות או עבודה בחנות, ישנן משרות בתחומים שונים שאולי יפתיעו אתכן – משרד הבטחון מציע שלל עבודות למשוחררים, בחברה להגנת הטבע יש מדי פעם משרות אטרקטיביות, חברות היי טק זקוקות לחיילים משוחררים לעיתים בשלל תחומים ואפילו עבודה בתחום האמנות כמו עזרה למנהלי במה או עזרה בהפקות ופסטיבלים יכולה להגיע ממקום בלתי צפוי. קיימות עבודות מעניינות למשוחררים, פשוט צריך להשקיע זמן ולמצוא אותן.
2. אם יש לכם כבר כיוון מקצועי, חפשו עבודה שקשורה למקצוע: כדאי לחפש משרה בתחום שמעניין אתכם, גם אם תזכו לתפקיד זוטר בענף. כל היכרות של התחום שאתם מעוניינים בו יכולה להוביל ליצירת קשרים בתחום וללמד אתכם יותר על עולם התעסוקה המקצועי ששונה מכל דבר אחר שעשיתם בעבר. אם תהיו רציניים ומובילים גם במשרה פשוטה יחסית, תוכלו לזכות לקידום או לשם טוב שיוביל אתכם למשרה אטרקטיבית יותר, קידום, הצעה תעסוקתית או העלאה בשכר.
3. קחו את הצעד הראשון בדרך להצלחה: לא תמיד עבודת החלומות שלנו תגיע כל כך מהר. לפעמים צריך פשוט להתחיל לעבוד כדי להרוויח משכורת ולזכות לבטחון ואז להתקדם למשרה אטרקטיבית יותר מבחינתכם. זכרו, גם עבודות פשוטות יחסית כמו מלצרות או שירות בדלפק יקדמו אתכם מבחינה תעסוקתית, יגדילו את חשבון הבנק שלכם, יקדמו יצירת קשרים וירגילו אתכם לעולם העבודה. במקביל, תוכלו לחסוך ללימודים ולטיול, להבין בדיוק מה אתם רוצים מבחינה מקצועית ולקדם את עצמכם.
4. אין ניסיון? אין בעיה!
אל תתביישו בקורות חיים שנראים לכם ריקים יחסית, למדו כיצד לעבות את קורות החיים בצורה אטרקטיבית:
הוסיפו הישגים או קורסים מתקופת בית הספר, הרחיבו בנושא הניסיון הצבאי שלכם, ספרו אם יש לכם ניסיון התנדבותי זה או אחר ופרטו לגבי כישורים שלמדתם או שיש לכם בצורה עצמאית כמו ידע בפלטפורמות דיגיטליות, ניסיון עם אנשים וילדים בדרך תנועות נוער או אפילו ניסיון תעסוקתי צנוע שיכול להעיד על המחויבות שלכם כבר מגיל צעיר לעבודה.
5. היעזרו בשלל מקורות: חרשו את הרשת בפלטפורמות פייסבוק, אינסטגרם ואתרים ייעודיים, הפיצו את הבשורה בקרב חברים ומשפחה ואפילו פרסמו פוסט משלכם ברשתות החברתיות, אין לדעת מאין תגיע הזדמנות מעניינת אז חשוב לשתף את העולם בחיפוש שלכם.
6. לא תמיד כדאי להתפנק בדרך למטרה: נכון, עבודה מועדפת היא לא תמיד עבודה חלומית, היא כרוכה בעבודה עם אנשים, לפעמים בעבודה פיסית ובשעות לא פשוטות. עם זאת, בסוף הדרך ובסוף השלמת היעד של העבודה המועדפת יש בונוס על העבודה הקשה שלכם, יש התקדמות לכיוון היעד והמטרה ויש סיפוק עצמי שהוא לא פחות חשוב, שאתם יודעים להציב מטרה, לעמוד בה וליהנות מהרווח שמחכה בסוף הדרך.
7. אם משהו נשמע טוב מדי, הוא כנראה טוב מדי: עדיף לא להתפתות לכל מיני הזדמנויות שנשמעות זוהרות מדי ולא בכדי. עבודות מעבר לים שיכולות להתגלות כחתול בשוק, עבודות שמבקשות מכם להשקיע סכום מסוים עם תחילת העבודה או עבודות ללא שכר אלא עם הבטחה לתשלומי בונוס ועמלות. תמיד כדאי לברור היטב מי הגורם המעסיק, לוודא שאתם חותמים על טפסי שכר כהלכה ולסמוך על האינסטינקט וההגיון הבריא שלכם. אם אתם לא בטוחים איך למצוא עבודה אחרי צבא, היעזרו בקרובים, חברים, בני משפחה או מידע מאתרים מהימנים ברשת – בשביל זה אנחנו כאן! אבל אל תסמכו על אנשים זרים שמציעים הצעות שנשמעות זוהרות מדי המחביאות מאחוריהן הבטחות ללא כיסוי.
8. אל ייאוש: אל תתייאשו אם לא מצאתם עבודה מהר, החיפוש הוא חלק מהדרך. עוד ראיון ועוד התכתבות ועוד תהליך מיון – הכל מהווה ניסיון חיים בדרך להצלחה שלכם. עם הזמן תשפשפו בשיחות עם מעסיקים, תתמקצעו בראיונות ותגיעו מוכנים ומנוסים יותר לתהליכי גיוס לעבודה.
9. עבודות ללא ניסיון קודם: אין ספק שלא פשוט למצוא עבודות בשכר גבוה ותנאים מובילים כאשר מחפשים עבודה ללא ניסיון קודם, עבודה מועדפת ועבודה לחיילים משוחררים. עם זאת, חשבו על המטרה ועל היעד. שווה לכם להשקיע זמן ומאמץ בדרך כדי להגשים את המטרה הסופית שלכם. בעבודה הבאה, כבר יהיה לכם ניסיון תעסוקתי שיקדם אתכם לשכר גבוה יותר ותנאים טובים יותר.
10. לא תמיד תוכלו למצוא עבודה שקשורה לשירות הצבאי שלכם אך בהחלט יש עבודות בשוק שקשורות לנסיון הצבאי שלכם. עבודות אבטחה בטיולים ובמוסדות, עבודות שקשורות לחינוך בגיל הרך או חינוך בני נוער, עבודות בתחום התקשורת ושירות לקוחות ועוד ועוד. נסו לחשוב על הכישורים שרכשתם בשירות הצבאי ולהתאים את הניסיון לשוק התעסוקה הנוכחי ולמשרה שיכולה להתאים לכם ולניסיון שלכם.

 

לחיפוש משרות הקליקו כאן 

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.